خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد:

شب اول ماه ربیع الاول؛ لیله المبیت

حجت الاسلام اسماعیل زمانپور مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد گفت: شب اول ربیع الاول مصادف با لیله المبیت است.
کد خبر: ۸۷۸۵۳۸۱
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام اسماعیل زمانپور مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد گفت: لیله المبیت شبی است که امیرمومنان علی(ع) در بستر پیامبر گرامی اسلام(ص) خوابید تا مشرکین قریش آسیبی به پیامبر اسلام(ص) نرسانند.

زمانپور با اشاره به آیه 207 سوره بقره گفت: خلاصه آن واقعه بدین شرح است که در سال سیزدهم بعثت، در جلسه شورای عمومی سران قریش تصمیم گرفتند که ندای توحید و اسلام را با زندانی کردن پیامبر یا کشتن و یا تبعید وی خاموش سازند.

زمانپو گفت: فرشته وحی، پیامبر(ص) را از این نقشه شوم مطلع ساخت و به آن حضرت دستور داد تا از مکه به مدینه برود. پیامبر اکرم(ص) نیز امیرالمومنین(ع) را از این نقشه آگاه کرد و به او فرمود: امشب در بستر من بخواب و رواندازِ سبزِ من را به خود بپیچ تا آنان تصور کنند که من هنوز در خانه و در بستر آرمیده‏ام و مرا تعقیب نکند.

وی، افزود: در روایات شیعه و اهل سنت نقل شده است که حضرت علی(ع) این کار را انجام داد و خداوند سبحان به خاطر این کار و از خود گذشتگی به فرشتگان مباهات نمود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد در ادامه تصریح کرد: نکته درس آموز این رخداد تاریخی این است که در مواقعی که اصل و اساس اسلام در خطر قرار می‏گیرد ‏باید برترین اشخاص، حتی وجود مقدس علی بن ابی‏طالب(ع) فدا گردد تا به اسلام خدشه ای وارد نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار