آیین رونمایی از تمثال فرماندهان شهید تهران بزرگ

آیین رونمایی از تمثال فرماندهان شهید لشکر 27 حضرت محمد رسول الله (ص) سپاه تهران بزرگ با حضور مقامات کشوری و پیشکسوتان جهاد و شهادت در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۴۲۰۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛آیین رونمایی از تمثال فرماندهان شهید تهران بزرگ لشکر 27 حضرت محمد رسول الله (ص)  با حضور مقامات کشوری و پیشکسوتان جهاد و شهادت من جمله سردار ذوالقدر، جانشین فرماندهی سپاه محمد رسول الله (ص) و سردار محمداسماعیل کوثری، فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.
سرگرد علی کوثری در ابتدای این مراسم گفت: فلسفه رونمایی از تمثال شهدا به دو نکته بازمی گردد؛ یکی زنده نگهداشتن یاد شهدا و دیگری اینکه در خیابان های تهران نشانه هایی از شهدای ملی ما وجود دارد و کمتر به شهدای تهرانی پرداخته شده است.

یاد شهدا مانند ذکرهایی است که باید دائماً تکرار شود و فرزندان ما از تکرار این ذکرها می توانند راه صحیح را پیدا کنند و مهم نیست که جهان در مورد راه ما چه فکری می کنند. جهانی که پیامبر (ص)، امام علی (ع) و امام (ره) به ما نشان دادند راه ملائک الهی، حبیب ها و علی اصغرها است. به این ترتیب تمام نهادها وظیفه دارند راه و نمادهای ما را ترویج کنند


وی در رابطه با اقدام به نصب تمثال شهدا در شهر گفت: این برنامه از سال گذشته پایه گذاری شد و بنابراین بود که در بلوار کشاورز که به عنوان یکی از پرترددترین معابر شهر است نمادهایی از شهدا کارگذاری شود؛ برای این بلوار سازه هایی ازاین دست به زودی آماده خواهد شد و اکنون در 11 نقطه از خیابان کارگر شمالی و خیابان شهید طالقانی نصب تمثال شهدا را خواهیم داشت، البته شهرداری باید این کار را زودتر از حال انجام می داد.

امروز لشکر 27 نماد افتخار ملی است


در ادامه این مراسم سردار ذوالقدر با اشاره به نمادهای ملی و مذهبی کشور بیان کرد: زمانی نام خیابان های ما آیزنهاور، چرچیل و... بود، درحالی که خیابان های ما باید به نام امام زمان (عج)، امام علی (ع) و فرمانده هان ملی ما باشد، این نام ها نمادهای ملی و مذهبی ما هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند، امروز لشکر 27 یک نماد است نه برای فرمانده هان آن بلکه به خاطر افتخار ملی و نماد ملی بودنش. این نمادها فرهنگ ما را تشکیل می دهند و دشمنان امروز فرهنگ ما را هدف قرار داده اند و به دنبال جایگزین برای آن ها می گردند.
وی با تأکید بر اهمیت یادآوری خاطره شهدا اضافه کرد: یاد شهدا مانند ذکرهایی است که باید دائماً تکرار شود و فرزندان ما از تکرار این ذکرها می توانند راه صحیح را پیدا کنند و مهم نیست که جهان در مورد راه ما چه فکری می کنند. جهانی که پیامبر (ص)، امام علی (ع) و امام (ره) به ما نشان دادند راه ملائک الهی، حبیب ها و علی اصغرها است. به این ترتیب تمام نهادها وظیفه دارند راه و نمادهای ما را ترویج کنند.
ذوالقدر در پایان به شهید دهقان اشاره کرد و گفت: یکی از نمادهای دیگر ما شهید دهقان است، جوانی که در زمان اعزام به سوریه تمام ژس های قبل از آن را از بین برد و هیچ اثری از زندگی دنیایی باقی نگذاشت و مبنای زندگی این شهید دقیقاً از همان روز سنجیده می شود و با گذشته او کاری ندارند، ما هرچه داریم از خون شهدا است.

شهدای دانشجو در سرنوشت میهن


سردار محمد اسماعیل کوثری نیز یه معرفی شهیدان، وزوائی، شهبازی و ورامینی پرداخت و یک به یک آن ها را معرفی کرد و گفت: امروز می خواهیم از تمثال شهیدانی رونمایی کنیم که از دانشجویان برجسته و هرکدام از افراد موثر در سرنوشت میهن بودند.
وی ادامه داد: شهید وزوائی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بود و در زمان حمله به لانه جاسوسی از مترجمان بود، او در زمان دفاع مقدس در غرب کشور عملیاتی را فرماندهی می کرد که با موفقیت همراه بودند و بسیاری از ارتفاعات را تصرف کردند. او در جنوب کشور فرمانده گردان بود و توانست در عملیات 96 توپ صحرایی را به غنیمت بگیرد.
کوثری به تعریف از شخصیت شهید شهبازی پرداخت و تصریح کرد: شهید محمد شهبازی دانشجوی دانشگاه علم و صنعت و مفسر نهج البلاغه بود و زمانی که فرمانده سپاه همدان شد برای نیروهای خود نهج البلاغه تفسیر می کرد. او که معاون حاج احمد متوسلان بود در بهمن سال 60 در عرض 43 روز یک تیپ آماده کرد و عملیات فتح المبین را انجام داد.
فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در پایان شخصیت شهید عباس ورامینی را این چنین تعریف کرد: من و شهید عباس ورامینی در دوران دبیرستان همکلاس بودیم او از همان زمان بسیار حساس و فعال بود، وی درنبرد با رژیم طاغوت حضوری موثر داشت و بعدازآن در دوران دفاع مقدس مسئول آموزش های نظامی به دانشجویان بود، او فرمانده گروهان گردان حبیب بود و بعدازآن نیز رئیس ستاد لشکر شد.

منبع؛ ایکنا


ارسال نظرات
آخرین اخبار