رئیس سازمان بسيج مساجد و محلات تاکید کرد

مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه فعالیت اجتماعی/جبهه انقلاب یعنی «نه» بزرگ به استکبار

مسئول بسيج مساجد و محلات گفت: متاسفانه رقیب برای مساجد زیاد درست شده، الگوهای غربی جایگزین مساجد شده‌اند که بر نقش مساجد تاثیر گذاشته است می‌بایست سازماندهی و تلاش جدیدی صورت بگیرد تا از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۸۷۸۳۸۱۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار پاسدار حسین بهشتی رئیس سازمان بسيج مساجد و محلات کشور در همایش ائمه جماعت، هیئت‌های امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج اراک با تاکید بر هراس دشمن از تفکر بسیجی گفت: امروز دعوای ما با دشمن بر سر تفکر بسیجی است؛ تفکری که ریشه در مکتب عاشورا دارد و دشمن از اینکه می‌بیند در ایام محروم و صفر این تفکر در ملت ما بیش از هر زمانی دیگر دمیده شده واهمه دارد.

وی با اشاره به اعتراف استکبار از روح معنوی حاکم در بین ملت ایران گفت: یکی از مفسران آمریکایی اذعان می‌کند که ما 365 روز علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنیم اما ایامی مثل عاشورا، تاسوعا، شب‌های قدر و ... تمامی نقشه های ما را نقش برآب می‌کند.

رئیس سازمان بسيج مساجد و محلات تصریح کرد: به رغم تحمیل هشت سال جنگ بر ملت ایران ولی شاهد هستند که با وجود آن همه فشارها و توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی، امروز به برکت خون شهیدان در منطقه و جهان همانگونه که خودشان معترف هستند سازمان اطلاعاتی قویی داریم که کوچکترین توطئه‌ها آنان را هم در نطفه خفه می‌کند، نمونه آن هم دستگیری «ریگی» بود.

سردار پاسدار بهشتی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نیروهای نظامی در کنار یکدیگر برای صیانت از خاک کشور در مقابل دشمن ایستادند، گفت: به رغم تحریم‌های دوران دفاع مقدس و به رغم اینکه نیروی مجرب و تجهیزات جنگی چندانی در اختیار نداشتیم ولی ارتش، سپاه و نیروی مردمی بسیج با لبیک گویی به موقع به ولی زمان خود در مقابل دمن ایستادند.

وی با اشاره به ناتوی فرهنگی دشمن گفت: دشمن امروز جنگ تمام عیاری را علیه انقلاب اسلامی شروع کرده است و نوک پیکان این جنگ نرم، نسل امروز انقلاب اسلامی را که تداوم بخش و ادامه دهنده انقلاب اسلامی است، قرار داده است؛ نسل امروز وظیفه‌ای سنگین‌تر از جوانان دوران دفاع مقدس بر عهده دارند.

دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی

رئیس سازمان بسيج مساجد و محلات با یادآوری اینکه در جنگ نرم دشمن بنیان خانواده را هدف قرار داده است، گفت: دشمن از طریق رسانه‌های امروزی در حال تغییر دادن سبک زندگی ایرانی اسلامی خانواده ایرانی است.

سردار پاسدار بهشتی با اشاره به اینکه تهدید در حوزه فرهنگ امروز وسیع‌تر از گذشته است، گفت: کانون خانواده اولین سیبل دشمن در این حوزه است و پس از آن مساجد را به عنوان کانون تجمع مسلمانان مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: رویکری که با آن موافق هستم این است که مساجد نباید دولتی باشند بلکه خودجوش و مردمی باشند و ارکان مساجد باید در کنار یکدیگر فعالیت مردمی را تمرین کنند، کانون خانواده و مساجد به عنوان کانون محله بایستی در جنگ نرم مصون بمانند و این می‌طلبد که تمامی ارکان مساجد در کنار یکدیگر برای یک هدف مشترک تلاش کنند.

مساجد محل شکل‌گیری هسته‌های مقاومت

رئیس سازمان بسيج مساجد و محلات با بیان اینکه مساجد جایگاه هسته‌های مقاومت انقلاب اسلامی هستند، گفت: هسته های مقاومت انقلاب در محلات، مساجد هستند ولی متاسفانه پس از انقلاب حمیت‌ها ما را از رسالت‌ها غافل کرده است.

سردار پاسدار بهشتی خاطرنشان کرد: جبهه انقلاب یعنی «نه» بزرگ به استکبار و دیگر دشمنان نظام اسلامی گفتن، امروز خاکریزهای ما هزاران کیلومتر است و پشت آن‌ها اهداف امام و رهبری قرار دارد بایستی در داخل جبهه انقلاب تقویت و مساجد را محکم‌تر شود.

مساجد کانون اصلی فعالیت‌های اجتماعی

وی با بیان اینکه باید کارکردهای بسیج را با توان بسیج مردمی ارتقا دهیم گفت: مساجد ما باید مراکزی شوند که اقشار مختلف بسیج برای رفع مشکلات محلات و جامعه تلاش کنند.

رئیس سازمان بسيج مساجد و محلات تصریح کرد: بپذیریم که امروز در تهاجم فرهنگی بایستی جبهه های فرهنگی ما پرشورتر باشد و از داشته‌های خود در صحنه تقابل به بهترین شکل ممکن بهره بگیریم درست به مانند دوران دفاع مقدس؛ با رویکردهای امروز بایستی مساجد کشور را کانون اصلی فعالیت‌های اجتماعی قرار دهیم.

سردار پاسدار در ادامه با تاکید بر اینکه مساجد بایستی محلی برای حضور جوانان شود، گفت: متاسفانه رقیب برای مساجد زیاد درست شده، الگوهای غربی جایگزین مساجد شده‌اند که بر نقش مساجد تاثیر گذاشته است می‌بایست سازماندهی و تلاش جدیدی صورت بگیرد تا از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات