پیشکسوت دفاع مقدس:

مهمترین مبنای بصریت از دیدگاه دینی داشتن تقوی است

یکی از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس گفت: مهمترین مبنای بصیرت از دیدگاه دینی داشتن تقواست و قرآن کریم مردم متقی را دارای قدرت تشخیص حق از باطل، می داند.
کد خبر: ۸۷۸۳۲۹۱
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، حسین خسروی در نشست بصیرتی با موضوع " نخبگان متوهم " در بیرجند افزود: کسی که مدارج علمی دانشگاه را با موفقیت کامل سپری کرده نخبه است، اما این فرد اگر تقوی نداشته باشد بصیرت لازم را هم ندارد.

وی اظهار کرد: مبنای دفاع ما در مقابل استکبار، دینی و قانونی این است، قرآن کریم و قانون اساسی ایران تاکید بر نفی سلطه پذیری دارد.

وی یادآور شد: طبق اصل 152 قانون اساسی ایران اسلامی نه سلطه پذیر و نه سلطه جو است،اگر امروز در کشور سوریه و عراق حضور داریم چون دولت رسمی این کشورها از ما تقاضای مشورت نظامی کرد اما آمریکا بدون تقاضای افغانستان،عراق و ... را با هدف سلطه گری اشغال کرد.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: شورای عالی امنیت ملی بخش مبارزه با پولشویی قرار داد fatf را مناسب تشخیص داد، اما طبق این قرارداد نهادها، سازمان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی ما تحریم می شوند و به همین دلیل است که نمایندگان مجلس،نخبگان دانشگاهی به این قرارداد اعتراض کردند چون از داخل این قرار داد بوی سلطه به مشام می رسد و انقلاب ما با هدف نفی سلطه پذیری برپا شد.

این پیشکسوت 8 سال دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: برای اینکه سلطه پذیر نباشیم باید به محکمات انقلاب مثل وصیت نامه حضرت امام(ره) و قانون اساسی مراجعه کرد.

خسروی افزود: مردم به محصول تغییر ژنتیکی با عنوان تراریخته حساسیت دارند چون از داخل آن بوی سلطه می آید،چون ممکن است از این محصولات به عنوان سلاح استفاده شود.

وی یادآور شد: آیا باید حتی در غذای خود هم سلطه پذیر باشیم،این هم مبنای دوم مقابله و دفاع ماست و مبنای تجربی ما هم نشان می دهد که از زمان کودتای 28 مرداد 32 تا امروز چیزی غیر از ظلم از آمریکا ندیده ایم.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اسناد لانه جاسوسی آمریکا آنچه از تکه و پاره کاغذ جمع شد 70 جلد است که متاسفانه ما حتی 70 صفحه آن را تحویل دانشجویان ندادیم.

خسروی تاکید کرد: قرآن مسلمانان را بهترین امت می داندبه این شرط که خود را بشناسند، اولین بار ساعت از مسلمانان به فرانسه داده می شود،اما عده ای متاسفانه ذهنشان به خارج کشور گره خورده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه بعضی از سیاسیون ما شاگرد خانم مادلین آلبرایت وزیر اسبق خارجه آمریکا هستند و گرنه چطور ما به عنوان بهترین امت باید فکر کنیم که بدون آمریکا نمی توان زندگی کرد.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: بعضی از نخبگان ما از تقوی به معنای عام و تقوی سیاسی به معنای خاص آن فاصله گرفته اند چون دنیا چرب و شیرین است و حب دنیا هم وجود دارد،این توهمات که در نخبگان ایجاد می شود به دلیل تعلقات دنیوی است.

خسروی گفت: آیه 41 سوره حج بیان می دارد اگر دفاع عده ای نباشد،تمام معابد و مساجد از بین می رود،همچنین آیه 250 سوره بقره نبود دفاع را موجب شیوع فساد و تباهی بر روز زمین می داند،اگر این دو آیه کنار هم قرار دهیم فلسفه تشکیل بسیج مشخص می شود.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید بر بصیرت دارند، دفاعی قابل توجه است که یکی از ارکان آن بصیرت باشد.

خسروی ادامه داد: بعضی از نخبگان کشور دچار توهم هستند،اگر یک استاد سیاسی بصیرت نداشت یک دنیا را به تباهی می کشاند.


ارسال نظرات