فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه:
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: در یک جنگ نامقارن با دشمنان در عرصه های مختلف قرار داریم و دشمن در صدد یارگیری از بین افراد انقلابی و تغییر نگرش آنها است.
کد خبر: ۸۷۶۹۵۱۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲

 

 به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، سردار بهمن ریحانی در چهارمین مجمع عالی بسیج استان کرمانشاه که در محل مجتمع بعثت این شهر برگزار شد، به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انقلابی گری اشاره کرد و اظهار داشت:  ماندگاری انقلاب اسلامی در سایه گفتمان انقلابی گری و عمل به جهاد کبیر است.

وی افزود: در سخنان خرداد ماه امسال مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) به نص صریح قرآن در خصوص جهاد در آیه ۵۲ سوره فرقان اشاره شد و جهاد کبیر را تبعیت نکردن از کافران و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام معرفی کردند.

ریحانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، جهاد کبیر را منوط و متوقف به تبیین و روشنگری دانستند و اگر بخواهیم به جهاد کبیر بپردازیم، بستر اصلی این کار روشنگری در سطح جامعه است.

وی محقق شدن تبعیت نکردن از دشمن را آگاهی از وضعیت دشمن و موقعیت انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: امروز در یک جنگ نامقارن با دشمنان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قرار داریم و دشمن در صدد یارگیری از بین افراد انقلابی و تغییر نگرش آنها است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: روشنگری برای افرادی که سابقا نیروی انقلابی بوده و جایگاه ویژه ای در انقلاب داشته و حتی زخم خورده دفاع مقدس هم بوده و امروز به دلیل هجمه و نفوذ دشمن از عملکرد قبل خود پشیمان است بسیار کار سختی است.

وی تصریح کرد: امروز می خواهند محافظه کاری را بر نخبگان و پیش قراولان  انقلاب حاکم کنند که باید به دو کلید واژه در این خصوص که رهبری معظم به آن تاکید دارند یعنی صراحت و شجاعت در زمینه روشنگری بسیار توجه کنیم.

ریحانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با نگاهی به تاریخ می توان درک کرد دفاع نکردن ابوموسی از حضرت امیر (ع) درست به مثابه فتنه ۸۸ و سکوت خواص  است در جایی که نیاز انقلاب این بود که جلوی این اقدام بایستند و لب بگشایند سکوت کردند و این خوف آنها خوف از جا و مکان و موقعیت دنیوی بود.

وی تنها اطاعت نکردن از دشمنان را در جهاد کافی ندانست و اظهار داشت: فقط تبعیت نکردن از دشمن به تنهایی دردی را دوا نمی کند بلکه به فرموده رهبر انقلاب مقدمه کار این است که با تمام تلاش باید در عرصه های اقصادی، فرهنگی، سیاسی، هنری و ... در مقابل دشمن بایستیم و با طرح های جامع و کارساز بتوانیم در همه این عرصه ها از دشمن پیشی بگیریم و با یک جهاد فکری جهاد اقتصادی عظیمی را رقم بزنیم.

به گفته این مسئول مقدمه جهاد کبیر تلاش و جدیت برای به ثمر رساندن بسترهای اقتصادی است چرا که دشمن با همه تحریم ها و تهدید ها قصد دارد جلوی رشد ایران را بگیرد.



ارسال نظرات