امام جمعه شهرستان ایوان: کشتار کینه توزانه زائران مهمانان در عراق محکوم است و زبونی دشمن را می رساند. دشمن از در فضای مجازی درآمده و باید در این فضا جواب بگیرد.
کد خبر: ۸۷۸۳۲۰۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین علی محمد لروند، امام جمعه شهرستان ایوان در خطبه های نمازجمعه به تعصبات قبیله ای، طایفه ای و بدگوئی و عیب جوئی از اقوام دیگر بعنوان آفت زندگی پرداخت و گفت:تمسخر اقوام آفت بزرگی است و در فضای مجازی در قالب لطیف گوئی مد شده است در حالیکه بنا بر نص آیات 11 و 12 سوره حجرات مذموم شمرده شده است. در این دو آیه 7 مورد امر به معروف و نهی از منکر طرح شده است. نباید مأوای بزرگان مملکت از هرگوشه و کنار که دنیا را تکان داده اند مستمسک تمسخر و دستمایه لطیفه و مظهر عیب جوئی قرار گیرد.

امام جمعه ایوان به ذکر نام و شرح احوال تعداد کثیری از بزرگان اقوام مختلف کشور که سربلندی و اعتلای علمی، دینی و سیاسینظام و نهضت اسلامی را فریاد کرده اند اشاره و تصریح کرد: باید پیشینه قومیت ها مطالعه شود و آن وقت است که این مسخره گری ها پایان خواهد یافت.

حجت الاسلام لروند در ادامه خطاب به افرادی که در موضوع انتقال آب سیاهگل به چوار مطلب را تعصب قومی قلمداد و معرفی کرده اند اظهار کرد: امام جمعه را با هر لقبی خطاب کنند و یا عامل تفرقه معرفی کنند مهم نیست ؛ بلکه از گفته ها، نامه نگاریهاو شانتاژ تبلیغاتی دیگرانابا و ترسی ندارم . تا در ایوان باشم از مردم فقیر ایوان دفاع خواهم کرد. ما با سایر قومیت ها و مردم چوار مشکلی نداریم و همه در برابر قانون برادر و برابریم، اما باید آب کارشناسی شود و نباید در فضای مجازی به این مسائل دامن زده شود.

امام جمعه ایوان ادامه داد: با اینکه وظیفه امام جمعه حرف زدن است و تربیون مقدس در اختیار دارد چرا باید حرف زدن او ممنوع باشد، با اینکه استاندار و معاونین و فرماندار و بخشدار و نماینده مجلس حق حرف زدن داشته باشند؟ بجای اینکه همه مسئولین از استاندار گرفته تا وزیر از امام جمعه تشکر کنند که مردم فهیم را به پرهیز از هرگونه اقدام غیرقانونی دعوت کرده و نگه داشته است متهم کنند.

حجت الاسلام لروند گفت: وقتی اسم ایوان به میان می آید و امام جمعه انتقاد میکند، شروع به حمله به امام جمعه کرده و خبرنگاران را نیز مجبور به حمله می کنند؛ جای تأسف دارد. اگر نام ایوان را از نقشه ستاد اربعین حذف می کنند و در پیگیری به نتیجه می رسیم که علت از استان بوده و با اینوصف هم ،تعداد 8 موکب در ایوان مشغل خدمت رسانی به زوار است -و در جای دیگر استان شبیه، نظیر و نمونه ندارد- این قضیه در سال بعد تکرار شود یقیناً امام جمعه نقشه ستاد اربعین را پاره خواهد کرد.

امام جمعه ایوان ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان در مورد بازدید از تونل قلاجه از عدم افتتاح این طرح انتقاد کرد و خواستار تسریع در اجرای پروژه شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ایوان به روز مجلس اشاره و با بازخوانی بیانات ولایت در مورد مجلس زنده و سالم گفت: مجلس باید قانون خوب وضع کند و در محیط کار حضور مفید داشته باشد. ما مجلس انقلابی می خواهیم. اگر نماینده ای به مشهد رفته و دادستانی بنا بر صلاح جلسه را لغو کرده نباید رئیس جمهور، رئیس مجلس و 150 نماینده با نامه نگاری ابراز شرمندگی کننند.

حجت الاسلام لروند اضافه کرد: بیش از 60 مورد سخنرانی شخصیت های برجسته در کشور لغو شده و این هم یکی از آنهاست . چرا آن هم جلسه لغو شد کسی شرمنده نشد؟ اما از کسی که به وکیل مدافع جریان فتنه تبدیل شده دفاع می شود؟ نباید از لغو یک سخنرانی شرمنده شد. باید موقعی شرمنده شد که حق الزحمه کشاورز دست و پا ترک خورده بعد از چندین ماه پرداخت نمی شود؟ باید از کار گر بدون حقوق شرمنده شد. شهید مطهری از دین دفاع کرد و شهید شد و پاره تن امام بود اما پسرش دارد دشمن را شاد می کند. چکار کرده که تلویزیونهای دشمن در دنیا برای او کار می کنند؟ راهپیمائی 23 میلیونی عظیم اربعین را پخش نکردند. چرا زمانی که زحمات دانشمندان هسته ای را با بتن بستند کسی شرمنده نشد؟ کسی از تحریم ها شرمنده مشد؟جای تسف دارد. البته در جای خود ملت شماها را شرمنده خواهد کرد.

امام جمعه ایوان نیز حمله به نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی را ناشی از چنین تفکراتی دانست و افزود: آن سید بزرگوار سرباز و نماینده ولایت است و هر دستی که به سمت وایت نشانه رود مردم با قدرت آنرا قطع خواهد کرد.

حجت الاسلام لروند همچنین به سالروزتولد بسیج ، این ایام را به همه ملت و بسیجیان جان برکف که با افتخارنام بسیج را یدک می کشند و به مردم عراق، یمن، سوریه و لبنان که از بسیج الگو گرفته اند تبریک گفت و اشاره کرد: هرجا بسیج و بسیجی هست عزت و اقتدار و سربلندی هست. بسیجی کسی است که عشق و روحیه بسیجی دارد و ولایتمدار است. گستره حضور بسیج در عرصه نظامی، علمی، هنری و سازندگی باید حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ایوان توصیه کرد: باید در فضای مجازی جواب دشمن را داد. زیرا از این در به درآمده است. فضای مجازی وارد زندگی مردم شده است. بسیجیان و اهل علم نباید این فضا را به نفع دشمن خالی بگذارند.

امام جمعه ایوان به کشتار مهمانان زائر در عراق نیز اشاره و عنوان کرد: زبونی دشمن در این است که بخاطر نمایش کینه از سپاه و بسیج مهمان می کشد و این توطئه محکوم است و اعلام می دارم که هرچه ما را بکشندما زنده تر خواهیم شد و از اقتدار ما کاسته نخواهد شد. ما سربازان شجاع و سردار سلیمانی ها را داریم که اگر رهبری دستور بفرماید صدها هزار بسیجی وارد سوریه و عراق خواند شد و پشت داعشی ها را به خاک خواهند مالید. لکن این حضور کم تعداد مستشاری کفایت می کند.

حجت الاسلام لروند به سنت حسنه وقف اشاره و آنرا در ایوان و ایلم کم رمق و ضعیف توصیف کرد و ابراز کرد : باید وقف زنده شود. اگر وقف جاری شود، خیلی از مشکلات جامعه خواهد رفت.

امام جمعه ایوان به روز نیروی دریایی و سالروز ارتحال پیامبر (ص) و امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع)نیز اشاره و خواستار برپایی باشکوه عزاداری در مساجد شهرستان شد.

ارسال نظرات