حمیدرضا پورنوروز
در خطبه های نماز جمعه:
انتخابات آمریکا کوچکترین تاثیری بر سیاست های راهبردی نظام جمهوری اسلامی در روابط بین الملل و مسایل داخلی ندارد چون سیاست خارجی ایران بر اساس رهنمود های رهبر معظم انقلاب اجرا می شود. البته برای نظام اسلامی فرقی نمی کند چه کسی سکان دار و مدیریت آمریکا را برعهده داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۷۹۲۹۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا خط بطلانی بود بر روش سیاستمداران کهنه کار کاخ سفید و این انتخاب که بخش عمده ای از ملت آمریکا و حتی سیاستمداران و مقامات اکثر کشورهای جهان بویژه اروپایی را شگفت زده کرد.

وی افزود: اما این انتخاب حاکی از جامعه بیمار آمریکاست که مردم این کشور با انتخاب ترامپ نگرانی و اعتراض خود را از مقامات آمریکایی بخاطر نادیده گرفتن نیاز های جامعه آمریکا و حاکم بودن نظام طبقاتی و وجود گسترده فساد اخلاقی و مالی در سیستم اداری این کشور، همچنین دخالت های پرهزینه در امور داخلی کشورهای جهان بویژه منطقه خاورمیانه و تاسیس گروهک های تکفیری است.

امام جمعه ایلام گفت: اما انتخابات آمریکا کوچکترین تاثیری بر سیاست های راهبردی نظام جمهوری اسلامی در روابط بین الملل و مسایل داخلی ندارد چون سیاست خارجی ایران بر اساس رهنمود های رهبر معظم انقلاب اجرا می شود. البته برای نظام اسلامی فرقی نمی کند چه کسی سکاندار و مدیریت آمریکا را برعهده داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی می گویند بعد از برجام در وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم گشایش ایجاد شده، خاطر نشان کرد: عده ایی که می گویند بیش از ۸۰ مورد تحریم برداشته شده است بهتر است واقعیت را در عرصه میدانی برای مردم بیان کنند این در حالیست که به گفته اقتصادانان، اقتصاد کشور با رکود شدید و بیکاری گسترده مواجه است.

خطیب جمعه ایلام ادامه داد: مساله مسکن که که ضروریترین نیاز بخش اعظمی از مردم کشور بویژه جوانان است هنوز از رکود خارج نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اینکه برخی نگران اقدام رییس جمهور جدید آمریکا که جلوی برجام را می گیرد هستند، جای تعجب است باید از اینها پرسید مگر مسؤولان آمریکایی برجام را اجرایی کرده اند؟ آنها به اظهارات صریح خود پس از اجرای برجام نعهدات فی مابین آنها و ایران را زیر پا گذاشتند و عملا آن را پاره کردند و جز روی کاغذ به هیچ یک از بند های آن عمل نکردند. حالا اصلاحطلبان و طرفداران پروپا قرص برجام نگران اقدام رییس جمهور آمریکا در قبال برجام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه به مساله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی بزرگترین عامل در قطع وابستگی اقتصادی به نظام سرمایه داری غرب و تکیه بر توانمندی های داخلی است. استقلال اقتصادی یکی از سیاست های راهبردی نظام، انقلاب و رهبر معظم انقلاب است و شعار ما می توانیم در حوزه اقتصاد باید تبدیل به گفتمان انقلاب در بین نخبگان و دلسوزان انقلاب شود.

وی افزود: متاسفانه هنوز اقتصاد مقاومتی در فکر و اندیشه تیم اقتصادی دولت به عنوان تنها راه حل مشکلات اقتصادی و نجات اقتصاد بیمار جای نیافته است. اگر شعار ما می توانیم در اذهان دست اندرکاران اجرای کشور تبدیل به ما نمی توانیم بشود چشم ها به خارج کشور دوخته خواهد شد و وابستگی اقتصادی را در بخش های مختلف را عملا تبلیغ می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: فتنه گران و اصلاح طلبان ۸۸ از پیروزی ترامپ و شکست کلینتون ناراحت باشند. فعالان فتنه ۸۸ از شکست حامی خود بشدت ناراحت و عصبانی شدند و روزنامه اصلاح طلب و حامی فتنه ۸۸ با حمایت های تبلیغاتی خود از خانم کلینتون خیانت خود را به ملت و نظام اسلامی آشکار کردند.

وی بیان داشت: نامزد شکست خورده انتخابات اخیر آمریکا در کتاب خاطراتشان به نام انتخابات های سخت از حمایت دولت اوباما از فتنه گران ۸۸ و سران آن اعتراف می کند و می گوید رییس جمهور آمریکا در سال های بعد از اغتشاشات انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۸۸ با صرف ده ها میلیون دلار بیش از ۵ هزار نفر از مخالفان ایران در سراسر دنیا پرداخت. کیلنتون به حمایت های پشت پرده وزارتخانه تحت امرش از اغتشاشات ۸۸ اشاره می کند و می گوید تیم من در وزارت خارجه در پشت صحنه تماس های مستمری با فعالان در داخل ایران برقرار می کردیم.

خطیب جمعه ایلام به خیانت بزرگ سران فتنه اشاره کرد و گفت: بلاتردید جنایات و خیانت های سران فتنه مشمول مرور زمان نخواهد شد و هیچگاه از حافظه ملت ایران پاک نخواهد شد.

وی ادامه داد: ابراز وحشت و نگرانی مدعیان اصلاحات از پیروزی ترامپ پیام ضعف و زبونی به دشمن تابلودار است. هر دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه آمریکا در دشمنی با ملت ایران هیچ فرقی با هم ندارند. تمدید تحریم های ۱۰ ساله توسط نمایندگان مجلس آمریکا اوج بد عهدی و گستاخی بعد از برجام است.

وی تصریح کرد: این تمدید ۱۰ ساله اعلان ختم برجام و لگدمال کردن توافق هسته ای است. جای تعجب است چرا هنوز برخی بر طبل توخالی برجام به عنوان پیروزی بزرگ و خورشید تابان و فتح الفتوح می کوبند و حاضر به پذیرفتن ناکامی نیستند. الان مسؤولان اجرایی کشور با پیروی از رهبر معظم انقلاب با قاطعیت و صلابت اعلام کنند اگر رییس جمهور آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش می زنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه به همایش بزرگ اربعین حسینی اشاره و تاکید کرد: اربعین تجدید عاشقان عاشوراست و کنگره پرشور و حماسه اربعین معجزه بزرگ قرن برای معرفی اسلام ناب است. حماسه عاشورا فراتر از کربلا و پرشور تر از نینوا، مکتب اسلام با را با خن شهیدان زنده و شجره طیبه اسلام را آبیاری کرد.

وی افزود: خون سید و سالار شهیدان در قیامت می جوشد. کنگره بزرگ اربعین تجدید میثاق با آرمان های اباعبدالله(ع) است. حماسه اربعین مظهر اقتدار و جهان تشیع و اعلان امادگی و مبارزه مستمر با نظام سلطه و مزدوران آنها تکفیری ها و داعشی های جنایتکار است.

امام جمعه ایلام با تشکر از همه دست اندرکاران کشوری و استانی در ایجاد تسهیلات و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی(ع) گفت: همانطوریکه پیش بینی می شد حجم زائران و تجمع آنها در مرز بین المللی مهران چندین برابر نسبت به سنوات گذشته بود. گرچه پذیرایی از زوار توسط مردم ایلام و مهران و نهاد های رسمی و غیر رسمی بسیار خوب و تحسین برانگیز بود اما مشکل اساسی در استان و مرز بین المللی مهران فقدان زیر ساخت ها است.

وی ادامه داد: الان ضروری ترین کار در استان احداث بزرگ راه ها، اتوبان شش بانده، خط راه آهن و فرودگاه بزرگتر از فرودگاه فعلی است. ما کرارا این درخواست از دولت داشته ایم و از مسؤولان ارشد که گاها به استان سفر می کنند مطرح کردیم.


ارسال نظرات