عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین کشور در گفتگو با «بسیج»:

اقتصاد مقاومتی مانع مهم بروز فساد مالی است

علی صیادی گفت: اقتصاد مقاومتی مانع مهم بروز فساد مالی، اجرایی و کارکردی است و اقتصاد مقاومتی علاوه بر کارایی اقتصادی ،توسعه اقتصادی را نیز بهمراه دارد.
کد خبر: ۸۷۷۸۸۵۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
 علی صیادی عضو شورای مرکزی سازمان بسیج مهندسین کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه فساد اقتصادی در ساختار اجرایی کشورمان نهادینه شده است. البته فساد اقتصادی پدیده ای است که در اقتصاد همه کشورها کم و بیش دیده می شود. چنانچه آخرین گزارش نهادهای بین المللی مانند سازمان شفافیت بین المللی نشان می دهد که تقریبا هیچ کشوری از عارضه فساد در امان نمانده است و فساد از شکل سنتی به شکل مدرن درآمده است.

وی با بیان اینکه فساد همچون موریانه ای صنعت را به اضمحلال می‌کشاند افزود: نوع،شکل و گستردگی فساد در هر کشور متفاوت است امروزه فساد اداری و مالی به یک معضل جهانی تبدیل شده و دولت ها نیز به خوبی می دانند که این معضل هم بر رشد اقتصادی و هم بر نابرابری صنعتی تاثیر منفی می گذارد. با توجه به تاثیر غیر مستقیم فساد اقتصادی و مالی بر کارایی اقتصادی کشور ها و اثر منفی که بر سرمایه گذاری ها , مالیات دهی، سطح هزینه های عمومی و توزیع ثروت و در آمد , و تجارت بین الملل (مبادله کالا ها بین کشور ها) دارد باید دولت در پی تدابیر اجرایی رفع فساد برآید که از جمله موثرترین و کاربردی ترین راهبرد استراتزیک، راهبرد تاکتیکی اقتصاد مقاومتی است.

صیادی بیان داشت:  اقتصاد مقاومتی مانع مهم برای بروز فساد مالی، اجرایی و کارکردی است و اقتصاد مقاومتی علاوه بر کارایی اقتصادی ،توسعه اقتصادی را نیز بهمراه دارد.

عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین کشور خاطر نشان کرد: حقیقت فساد عاملی معرفی شده است که موجب ناکار آمدی اقتصادی و مانع مهم در برابر تجارت کشور ها می باشد و از آنجایی که این فساد اقتصادی رشدی جهنده داشته است باید با گسترش تفکر اقتصاد مقاومتی و راهکارهای موثر ابزاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار