مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی خبر داد

کاهش 2 هزار نفری اعضای کتابخانه‌های استان مرکزی/رونمایی از 10 کتاب نویسندگان بومی در هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی از عضویت 53 هزار 955 نفر در کتابخانه‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر 50 هزار و 619 نفر است که در مقایسه با سال گذشته با کاهش 2 هزار نفری مواجه شده است.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۵۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

امین کمالوندی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ از برگزاری 45 نشست کتابخوان در استان مرکزی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: از این تعداد یک نشست تخصصی در شهرستان خمین، 38 نشست کتابخانه‌ای و شش نشست مدرسه‌ای از 15 تا 30 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری چهار نشست نقد کتاب از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته است.

مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به سیاست نهادکتابخانه های عمومی مبنی بر تقویت نویسندگان بومی، در استان نیز در همین راستا از ده کتاب نویسندگان بومی استان در شهرستان‌های خنداب، دلیجان، ساوه، شازند و محلات رونمایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به نام این کتب گفت: درس ها و خاطراتی از استاد فروزانفر، معرفت دینی در بستر عقلانیت، پادزهری به نام عشق، آوای سکوت، سهیلی گلزار، چتری برای همیشه، معلمان بانشاط؛ کودکان خلاق، مهرنگار، از خماری تا بهبودی و تاریخ فرقه اسماعیلیه که نویسندگان این آثار همگی بومی استان هستند رونمایی می‌شوند.

کمالوندی با اشاره به برنامه های دیگر برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: اجرای 30 مسابقه پیامکی، مکتوب و نقاشی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای ترویج فرهنگ مطالعه است. همچنین 50 برنامه معرفی، جمع خوانی و روخوانی کتاب با حضور کتابداران در مدارس، تکایا و حسینیه‌ها برگزار می‌شود.

وی از برگزاری دومین آئین تکریم مقام کتابداران خبر داد و گفت: برای دومین سال متوالی این آئین با حضور خادمان کتاب برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی با اشاره به‌کمبود کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان گفت: 957 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است در حالیکه با توجه به تراکم جمعیت استان میزان منابع موجود کتابخانه ای استان بایستی نزدیک به چهار میلیون جلد باشد یعنی تقریبا سه میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کمبود داریم.

کمالوندی از کاهش تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان بخر داد و گفت: تعداد اعضای عضو در کتابخانه‌های استان در حال حاضر 50 هزار و 619 نفر است که در مقایسه با سال گذشته با کاهش 2 هزار نفری مواجه شده است.

وی از نصب دومین اِلمان کتاب در استان خبر داد و گفت: این المان در هفته کتاب و کتابخوانی به همت شهرداری ساوه در این شهرستان نصب می شود.

مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی از برگزاری 312 نشست کتابخوان در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت شش نشست در تفرش، 18 نشست آشتیان، دلیجان 23، کمیجان 26، زرندیه 25، محلات 12، ساوه 28، اراک 95، فراهان 28، خنداب 9، خمین 13 و شازند 30 نشست کتابخوان برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات