فواد ایزدی در گفت و گو با «بسیج»:

ترامپ، برجام را پاره نخواهد کرد

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ترامپ برجام را پاره نخواهد کرد، چراکه توافق خوبی برای امریکایی‎هاست و از ظرفیت‎های نظارتی برجام، بحث اقلام دوگانه استفاده و فشار را بر ایران بیشتر خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۷۶۹۵۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، با توجه به روی کارآمدن ترامپ و شعار تبلیغاتی وی که برجام را پاره خواهد کرد تصریح کرد: ترامپ برجام را پاره نخواهد کرد، چراکه توافق خوبی برای امریکایی‎هاست.

ایزدی ادامه داد: در برجام ظرفیت‎هایی وجود دارد که اوباما از آن استفاده نکرده چون اگر استفاده می‎کرد مخالفت صورت می‎گرفت و  برجام با مشکل مواجه می‎شد؛ ازین رو اوباما نیز نخواسته که این توافقی که خود او مذاکره کرده و جزو دستاوردهای او در حوزه سیاست خارجی است، متوقف شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه این مطلب عنوان کرد: اما ترامپ این حالت را ندارد و از ظرفیت‎های نظارتی برجام، بحث اقلام دوگانه استفاده و فشار را بر ایران بیشتر خواهد کرد هچنان‎که تحریم‎هایی که در کنگره است و اعضای آن منتظر هستند تا با رفتن اوباما آنها را به جریان بیندازند؛ ترامپ آنها را تایید و امضا خواهد کرد حتی به نظر می‎رسد ترامپ مدتی هم مدیریت پرونده ایران را به کنگره دهد تا طرح‎های ضد ایرانی تصویب شود.

ایزدی در خصوص سرخوردگی جریان اصلاح‎طلب در پی پیروزی ترامپ و شکست کلینتون بیان داشت: کلینتون نیز اگر روی کار می‎آمد همین سیاست فشار و تحریم را اعمال می‎کرد و لی فرق او با ترامپ در این است که در ایجاد اجماع علیه ایران موفق‎تر از ترامپ می‎بود و هست، اما ترامپ در ایجاد اجماع بین حزب جمهوری‎خواه مشکل دارد چه برسد به اجماع در سطح جهانی علیه ما و به تعبیری هر دو دشمن هستند و فرقی بین این دو نیست ولی کلینتون دشمن قوی‎تر نسبت به ترامپ برای ماست.

وی در ادامه این مطلب گفت: مهم‎ترین نکته مثبت درارتباط با روی کارآمدن ترامپ، شوکی است که به قشر روشن‎فکر کشور ما وارده شده که یک نوع شیفتگی نسبت به امریکا در ذهن برخی افراد این مجموعه وجود داشت و با توجه به اینکه الان خیلی سخت کسی شیفته ترامپ می‎شود، امید داریم رئیس جمهور شدن ترامپ برخی افراد را که به دلایل نامعلومی نسبت به امریکا علاقه  و شیفتگی نشان می‎دادند بیدار کند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار