عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت برای حل معضل کارتن خوابی و اعتیاد چاره اندیشی کند

ترکی گفت: وزارت بهداشت و نهاد های دیگر باید در این خصوص چاره اندیشی کنند چراکه افراد معتاد و کارتن خواب علاوه بر اینکه به خود و خانواده هایشان آسیب می زنند جامعه را نیز آلوده می کنند.
کد خبر: ۸۷۷۶۸۹۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم جمع آوری کارتن خواب ها و معتادان از خیابان های شهر تهران اظهار داشت: از سال گذشته مقام معظم رهبری ابراز نگرانی بسیار جدی از آسیب های اجتماعی داشتند که قسمت عمده ای از این آسیب های اجتماعی هم اعتیاد و کارتن خوابی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری دولت و مسئولان را مکلف به چاره اندیشی در این خصوص کردند ، این یک مسئله ای است که مورد توجه رهبر معظم انقلاب، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. برای جمع آوری و حل معضل اعتیاد و کارتن خوابی دولت و شهرداری باید دست به دست هم دهند و کارهای اجرایی را انجام دهند.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت و نهاد های دیگر باید در این خصوص چاره اندیشی کنند چراکه افراد معتاد و کارتن خواب علاوه بر اینکه به خود و خانواده هایشان آسیب می زنند جامعه را نیز آلوده می کنند، برخی از بیماری های مسری از طریق همین افراد به دیگران منتقل می شود؛ بیشترین راه انتقال بیماری های عفونی مانند " ایدز " و" هپاتیت ب " در کشور ما از طریق معتادان تزریقی بوده و هست و خوشبختانه به خاطر دین مبین اسلام و تفکرات مردم از روش های دیگر ایدز که در سراسر دنیا هست در کشور نداریم.

ترکی خاطر نشان کرد: اما به هر صورت بی توجهی به این افراد می تواند برای جامعه ما خطر ساز باشد لذا دستگاه های اجرایی باید هر چه سریع تر برای جمع آوری و ساماندهی به اوضاع این افراد اقدام اساسی کرده و همچنین برنامه های بلند مدت و استراتژیک داشته باشند.

این مقام مسئول در خاتمه یادآور شد: اخیرا ستاد مقاومت بسیج سپاه پاسداران در سراسر کشو طرح و برنامه ای در این خصوص ارائه کرده که در کمیسیون بهداشت و درمان نیز در مورد آن صحبت شده است، این طرح درمورد مسائل مختلف جامعه است و ان شا الله موفقیت آمیز خواهد بود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار