نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی

ادغام سازمان تامین اجتماعی درست نیست/اصلاح قانون کار حل کننده مشکلات کارگری باشد/مصوبات ستاد راهبرد اقتصادمقاومتی، انقلابی اجرایی شود

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بر ضرورت تقویت سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: درک دغدغه کارگری نه به عنوان یک شعار احساسی بلکه به عنوان یک ضرورت در راستای رونق تولید باید مد نظر باشد.
کد خبر: ۸۷۷۶۷۷۱
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدمهدی مقدسی عصر امروز در پنجمین کنگره بزرگ استانی خانه کارگر استان مرکزی که در سالن ستارگان کلانشهر اراک با حضور دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ضمن انتقاد از نحوه اصلاح قانون کار توسط هیئت دولت گفت: زمانی که با جمعی از نمایندگان به بررسی این قانون پرداختیم همه متفق‌القول بودند که شیر بی دُم و سر و اشکم که دید، این چنین شیری خدا کی آفرید؟

وی افزود: زمانی که قانون کار اصلاح می‌شود بایستی مشکلات موجود در حوزه کارگری و کارفرمایی رفع سازد نه اینکه ابهامات جدیدی را بر آن بیافزاید از این‌رو از دولت درخواست کردیم تا محترمانه این قانون را از مجلس پس بگیرد و نظر جامعه کارگری و کارفرمایی را به شکل کارشناسانه در آن اعمال و سپس برای تصویب به مجلس عودت دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنانچه نظرات جامعه کارگری و سایر فعالین در این قانون اعمال نشود معتقدم که در مجلس نیز مصوب نخواهد شد؛ دست کم من و دیگر مخالفین به آن رأی نخواهیم داد و تلاش می کنیم که این قانون مصوب نگردد.

مقدسی در ادامه گفت: اگر به دنبال اصلاح قانون هستند بایستی نظرات را نیز اعمال کنند تا تحولی در راستای رونق اقتصادی ایجاد شود.

وی افزود: ثبات شغلی یکی از عواملی است که موجب انگیزش می‌شود اگر کسی نسبت به فردای خود اطمینان نداشته باشد نمی‌تواند در محیط کار خلاق باشد، بنابراین درک دغدغه کارگری نه به عنوان یک شعار احساسی بلکه به عنوان یک ضرورت در راستای حمایت از تولید و رونق اقتصادی باید مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با یادآوری گله‌مندی بازنشستگان از قانون‌های متعدد، ناکارآمد و بی‌اثر، تصریح کرد: تمام نیروهای مولد باید با آرامش خیال به آینده کاری خود نگاه کنند نه اینکه بازنشستگان پس از سال‌ها پرداخت حق بیمه و تحمل سختی آنچه را که انتظار داشتند حاصل نشود.

مقدسی با اشاره به فراز و فرودهای نظام تامین اجتماعی در سال‌های اخیر گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته آسیب‌های جدی در حوزه سرمایه‌گذاری به منافع سازمان تامین اجتماعی وارد کرده است و منابع این سازمان خدمات دهنده را با چالش مواجه ساخت.

وی افزود: طرح‌های احساسی ادغام درمان و تامین اجتماعی لطمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت چراکه این سازمان آسیب دیده است و اگر عضو ناسالمی را به این بدن بیمار پیوند زنند جز اینکه شدت بیماری را افزایش دهد چیزی دیگر به دنبال ندارد.

ضرورت تقویت سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: منطق حکم می کند که سازمان تامین اجتماعی را از این بیماری نجات دهیم، ادغام سازمان تامین اجتماعی درست نیست و باید به تقویت سازمان پرداخته شود، به وزیر تعاون و وزیر بهداشت هم اعلام کردیم که برای این صندوق استراتژی طراحی کنند.

وی افزود: ما تقویت سازمان تامین اجتماعی را خواستاریم تا بتواند به جامعه هدف خود خدمات بهتر و بیشتری را ارائه دهد، در بسیاری از کشورهای دنیا برای بازنشستگان دغدغه‌ای وجود ندارد ولی در ایران متاسفانه یک فردی که بازنشسته می شود با افزایش تعداد عائله و کاهش درآمد مواجه می شود که به مثابه یک شوک است.

مقدسی خاطرنشان کرد: اکثر بازنشستگان کشور دچار مشکل هستند باید استراتژی برای تقویت این سازمان ارائه شود، ما هم در مجلس حامی سازمان هستیم و نباید اجازه دهیم لطمه‌ای به این سازمان وارد شود.

ادغام درمان و تامین اجتماعی به زیان اقتصاد کشور است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: ما حامی دولت هستیم این سخنان نیز در راستای حمایت از دولت است چراکه قشر کارگری از دولت انتظار دارد پس نباید به این متهم شویم که احساسی سخن می گوئیم، مبنای سخنان ما کارشناسی است.

وی افزود: با این ادغام مخالفیم چراکه هم به نفع تولید، جامعه و اقتصاد کشور است.

مقدسی با انتقاد از عملکرد مسئولین استانی گفت: در دولت گذشته بیش از 800 میلیارد دلار صنعت نفت کشور درآمد داشت که اگر تنها قسمتی از آن در راستای رونق تولید مصرف می‌شد امروز موضوعاتی از جمله بیکاری، تعطیلی کارخانجات و سازمان‌هایی به مانند تامین اجتماعی فشل نمی‌داشتیم.

سهامدار هپکو دولت و نظام را به بازی گرفته است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: امروز شاهد نبودیم که سهام‌دار هپکو که اهلیت هم ندارد با دولت و نظام بازی کند، هر روز قولی دهد و جامه عمل نپوشاند، سازمان خصوصی سازی به تکلیف خود عمل نکند و شرایطی به وجود آید که کارخانه‌ای که می‌توانست نیاز کشور را در بخش ماشین آلات تامین کند امروز حتی نتواند حقوق کارکنان خود را بپردازد.

وی افزود: متن تذکری در این زمینه نگاشته شده و با وزاری ذی‌ربط جلساتی خواهیم داشت باید اقدام انقلابی در تغییر سهامدار، آن هم سهامداری که اهلیت داشته باشد صورت گیرد اگر نه این کارخانه به دولت بازگردد.

نباید منافع مردم را نادیه گرفت

مقدسی یادآور شد: اگر وزیر توجه داشت که بهتر اگر نه وزیر را به مجلس خواهیم کشاند و در صحن مجلس از وی پاسخ می خواهیم، تا آخر هم می ایستیم چراکه اصل 44 قانون اساسی به بدترین نحو ممکن در استان مرکزی و اراک اجرایی شد و سازمان خصوصی سازی نیز خود به این امر واقف است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: مفهوم دفاع از دولت این نیست که منافع مردم را نادیده بگیریم.

مصوبات ستاد راهبرد اقتصادمقاومتی، انقلابی اجرایی شود

وی افزود: از استاندار مرکزی و وزیر صنعت این انتظار را داشتیم که مصوبات ستاد راهبردی اقتصادمقاومتی انقلابی اجرایی شود نه اینکه چهار ماه بگذرد هنوز به شکل کاملی عملیاتی نشود؛ یا نباید مصوبه دهیم و اعلام کنیم که اختیار نداریم و اگر مصوبه‌ای هم دادیم به تعهدات خود عمل کنیم و آن را اجرایی سازیم، مصوبه باید اثرگذار باشد اگر اعلام می شود که تسهیلات پرداخت خواهیم کرد باید در اسرع وقت نقدینگی به سیستم تزریق شود.

مقدسی عدم تزریق به موقع نقدینگی، مشکلات مدیریت و عدم اجرای هدفمند اصل 44 قانون اساسی را از مشکلات عمده هپکو و دیگر صنایع استان دانست و گفت: کمیسیون صنایع و معادن در استان به عنوان کمیسیون تخصصی ورود خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم مشکلات را سر و سامان دهیم.

جلسات برای رفع تکلیف نباشد

وی تاکید کرد: نباید جلسات تنها برای رفع تکلیف باشد، انتظار داریم مسئولین استان، حوزه معاونت اقتصادی باری به هر جهت نباشد؛ جلسات کارآمدی داشته باشد و پیگیر مسائل باشند، مسئولین استان هرکجایی که انتقاد شنیدند به سرعت موضع نگیرند بلکه پیگیر رفع مشکلات باشند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب تصریح کرد: از وزرای اقتصادی انتظار داریم سر و سامانی به ظرفیت‌های استان در بخش صنعت بدهند؛ این سرمایه ملی است که آسیب می بیند.

مقدسی مسئولین استان را خط مقدم اقدامات اجرا دانست و خاطرنشان کرد: از مسئولین استان می خواهیم موافقت نامه‌های مربوط به سفر هیئت دولت به استان مرکزی هر چه زودتر تنظیم کنند تا مردم شاهد شیرینی‌های این مصوبات باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات