مداح اهل بیت(ع) در گفتگو با «بسیج»:

پیاده روی اربعین زمینه ساز انقلاب عظیم حضرت مهدی(عج) است

احمد گلشاهی کریم گفت: بنای معرفی امام زمان به واسطه اربعین حسینی و پیاده روی این همه زائر است، معرفی امام زمان به واسطه امام حسین(ع) می تواند زمینه انقلاب عظیم حضرت حجت (عج) شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۲۴۹
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
پیاده روی اربعین زمینه ساز انقلاب عظیم حضرت مهدی(عج) است

احمد گلشاهی کریم مداح اهل بیت (علیهم السلام) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به سابقه پیاده روی اربعین حسینی و چگونگی معرفی آیین تشیع به جهان اظهار داشت: در رابطه با تاریخچه و سابقه اربعین باید گفت اولین قدم و بنای پیاده روی را جابر بن عبدالله انصاری گذاشتند و در حقیقت جریان پیاده روی اربعین حسینی از همان موقع اتفاق افتاد.

وی افزود: از چند وجه می توان به جریان پیاده روی اربعین نگاه کرد؛ نگاه اول نگاه سیاسی بوده که مبنی بر ظلم ستیزی، مبارزه با استبداد و استکبار و حرکتی سیاسی دینی است؛ کسانی که در این مسیر حرکت می کنند پرچمداران مبارزه با استبداد و نشان دهنده تفکر حسینی بوده که امروز در حال مبارزه با یزید زمان خود هستند.

مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: از منظر اجتماعی نیز می توان به این قضیه نگاه کرد؛ همبستگی و حضور انسان هایی از تمامی دنیا با ادیان مختلف یک نوع حرکت و جریان سازی اجتماعی است، جریان کربلا مشابه جریان مکه است اما با نگاه دینی تر و عاطفی تر چراکه جریانات مکه بیشتر سیاسی است و صمیمیتی وجود ندارد اما در جریان پیاده روی اربعین امام حسین (علیه السلام) صمیمیت و مشقّت بیشتر است.

گلشاهی با اشاره به تاثیرات پیاده روی اربعین بر اعتقادات انسان ها گفت: زائران حسینی در این چند روز پیاده روی از متعلقات مادی و دنیایی خارج شده و به معنویات وصل می شوند. در تصاویر مربوط به پیاده روی دیده می شود برخی ذکر می گویند برخی اشک می ریزند و توجه خاصی به این جریان دارند که نشان دادن محبت به خاندان اهل بیت(ع) است؛ در این مسیر اعتقادی زائران سعی می کنند خود را به سرچشمه نور نزدیک کنند.

ذاکر اهل بیت(ع) یادآور شد: پزشکان همیشه پیاده روی و ورزش را برای حفظ سلامتی ما انسان ها توصیه می کنند اما معمولاً ما خیلی این توصیه را در جریان زندگی به کار نمی بریم؛ چطورمی شود که سه شبانه روز با وسایل روی دوش و سرمای شب و گرمای روز در مسیر اربعین پیاده روی کرد و لذت هم برد. این چه نیرو و قدرتی است که ما را به این سمت هدایت می کند.

گلشاهی خاطر نشان کرد: در بسیاری از روایات داریم که وقتی حضرت حجت (عج) ظهور می کنند خود را به نام جدشان امام حسین (ع) " الا یا اهل العالم إنّ جدّی الحسین قتلوه عطشاناً...." معرفی می کنند و امام حسین(ع) معرف حضرت صاحب الزمان(عج) است و بنای معرفی امام زمان به واسطه اربعین حسینی و پیاده روی این همه زائر است، معرفی امام زمان به واسطه حضرت حسین می تواند زمینه انقلاب عظیم حضرت حجت شود.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون موضوع پیاده روی اربعین به این قسمت سخنان معظم اله اشاره کرد که حرکت و جریان پیاده روی عظیم اربعین به تصویر کشیدن عشق و ایمان و از طرفی مشاهده عقل و عاطفه است، ادامه داد: با رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان در این مقطع حساس و بقول خود ایشان پیچ مهم تاریخ هر سال یه فرصت بسیار مناسب برای ترویج و اشاعه تفکرات و فرهنگ ناب اهل بیت علیهم السلام برای همه عاشقان و ارادتمندان آن حضرت پیش می آید تا به بهترین وجه ممکن این رسالت را انجام داده و گامی در جهت رسیدن به آرمانهای بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که همان نشر اسلام ناب محمدی به سراسر گیتی است برداشته شود.

مداح اهل بیت(ع) در خاتمه با اشاره به ثواب پیاده روی اربعین حسینی بیان داشت: در کامل الزیارات آمده که هر قدم زائر یک حسنه دارد، یک گناه محو و یک درجه نیز به او اضافه می شود؛ به هر کلامی که از دهان زائر بیرون می آید یک حسنه نوشته می شود و هنگام خداحافظی نیز به او ندا داده می شود ای ولی خدا بر تو بشارت باد به بخشش گناهانت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار