آژیر قرمز برای هندبال هپکو به صدا درآمد قدیمی‌ترین تیم استان مرکزی در آستانه انحلال!

تیم هندبال هپکو به عنوان قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین تیم استان مرکزی بدلیل مشکلات مالی در معرض انحلال قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۹۶
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

به گزارش بسیج، مرکزی، هر زمان که از ورزش اراک نام برده می‌شود ناخودآگاه ذهن‌ها به سوی هندبال هپکو روانه می‌شود، هندبالی که در دورانی که ورزش استان هیچ تیمی نداشت یک تنه بار ورزش را به دوش می‌کشید و همواره نام اراک و استان مرکزی را در عرصه ورزش کشور زنده نگه می‌داشت.

هندبالی که با پتانسیل بالای بازیکنان اراک امروز به کارخانه بازیکن‌سازی برای تیم ملی تبدیل شده است و فدراسیون هندبال همواره روی آن حساب می‌کند.

اما شناسنامه ورزش استان در روزگاری که تیم‌های دیگر خوش می‌درخشند حال و روز خوبی ندارد و سخت نیازمند کمک مسئولین و مدیرانی است که از پله ورزش بالا رفته و حال دیگر اهمیتی برای آن قائل نیستند. مسئولینی که قبل از انتخابات در همه سالن‌های ورزشی برای جلب نظرات دیده می‌شدند و در پوشش ورزش دوستی سنگ ورزشکاران را به سینه می‌زدند و امروز گرم در حال و هوای خود هستند.

سرمربی تیم هندبال هپکو در این خصوص بیان کرد: حدود ۳۰ روز است که تمرینات خودمان را شروع کرده‌ایم و در تمرینات وقفه‌ای ایجاد نکردیم ولی با توجه به وضعیت کارخانه هپکو این مجموعه دیگر توان حمایت از تیم را ندارد و امروز کار به جایی رسیده است که بعد از ۲۰ سال سابقه حضور در سطح اول هندبال کشور با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان هستیم.

ایرج رضایی افزود: به نمایندگان مجلس چندین بار نامه زده‌ایم و خواستار پیگیری وضعیت تیم شدیم ولی هیچ احوالپرسی نداریم و هیچ کس به ما توجه نمی‌کند، در این مدت تنها با صحبت‌های سرپرست اداره کل ورزش و جوانان با فدراسیون توانستیم برای پرداخت ورودی مهلت بگیریم.

وی اظهار کرد: اخیرا یکی از اعضای شورای شهر اراک مصاحبه‌ای کرده و گفته است که ما نمی‌توانیم از هندبال هپکو حمایت کنیم چرا که این تیم در اختیار شرکت هپکو است. بنده اولا تقاضا می‌کنم این دوست عزیز ما کمی مطالعه خودشان را در حوزه ورزش بالا ببرند و دوما تحقیقی در خصوص تیم ماشین‌سازی تبریز که به اسم شرکت ولی با حمایت شهرداری تبریز در لیگ برتر فوتبال حاضر است، انجام دهند.

رضایی تاکید کرد: مسئولان نگذارند این تیم نابود شود چرا که به سابقه زیاد و پتانسیل صددرصدی بازیکنان بومی هندبال استان ضربه جبران‌ناپذیری خواهد خورد.

عضو تیم ملی هندبال ایران: مسئولان فقط به ما دروغ می‌گویند، برایشان متاسفم

مهدی موسوی بازیکن تیم هندبال هپکو در این رابطه بیان کرد: چندین سال است که وضعیت ما به همین شکل است و مسئولین فقط وعده و وعید می‌دهند، واقعا دیگر خسته شده‌ایم و هیچ کس به فکر این تیم نیست.

عضو تیم ملی هندبال ایران افزود: هندبال هپکو دیگر باید چه وضعیتی پیدا کند که آقایان کاری کنند، مسئولین فقط به ما دروغ می‌گویند، فقط می‌توانم برایشان تاسف بخورم.

وی افزود: خود من هم از تیم‌های داخلی و هم از تیم‌های آسیایی و اروپایی پیشنهاد دارم ولی واقعا تیم هپکو اراک را متعلق به خودمان می‌دانم و نمی‌توانم از آن دل بکنم.

موسوی اظهار کرد: برایم جای سوال است که با این سابقه و بازکنان صددرصد چرا نباید این تیم حمایت شود.

کاپیتان تیم هندبال هپکو: انحلال تیم ضربه جبران‌ناپذیری به ورزش استان می‌زند

کاپیتان تیم هندبال هپکو نیز بیان کرد: ما تمرینات خودمان را داشتیم و کار را عقب نینداخته‌ایم و در طول این مدت امید داشتیم که حمایت شویم، ولی متاسفانه اتفاقی نیفتاد.

امیر احمدی اظهار کرد: مسئولین این تیم را تنها متعلق به هپکو نبینند بلکه آن را متعلق به اراک و استان ببینند و با این دید از آن حمایت کنند.

وی افزود: در صورت عدم حمایت و انحلال تیم هندبال ضربه جبران‌ناپذیری به ورزش استان خواهد خورد و آن زمان است که مسئولین باید پاسخگو باشند.

احمدی تصریح کرد: بنده عاجزانه از مسئولین خواهش می‌کنم برای اعتبار اراک و استان هم که شده هندبال را تنها نگذارند.

براساس این گزارش، حال هندبال هپکو اصلا خوب نیست و در این مقطع باید دید مسئولین استان از جمله استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی چه راهکاری برای خارج کردن هندبال هپکو از بحران می‌توانند ارائه کنند

ارسال نظرات