امام جمعه بوشهر مطرح کرد

اگر نماز نباشد انسان خود را در خودبینی می‌بیند/ محور قرار دادن نماز با هدف دوری جامعه از تهاجم فرهنگی و مناقشات اجتماعی

بوشهرـ امام جمعه بوشهر گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای به دور از تهاجم فرهنگی و مناقشات پیدا و پنهان اجتماعی و سیاسی داشته و جامعه ما جامعه‌ای پر از اخلاق باشد باید نماز را محور قرار دهیم.
کد خبر: ۸۷۷۵۴۰۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱


 

 



به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی نماز در بوشهر با بیان اینکه دنیاگرایی یعنی دوری از معنویت، شخصیت انسانی و خودپرستی اظهار داشت: انسان وقتی در هندسه دنیا قرار می‌گیرد تمام اضلاع دنیا هماننده زنجیری او را در ورطه توقف و سقوط در دنیای حیوانی نگه می‌دارند.

وی با بیان اینکه انسان تنها به دور از خدا یعنی انسان متوقف در دنیا اضافه کرد: نماز همان پدیده الهلی است که انسان را از سقوط در باتلاق متعفن دنیا نجات می‌دهد و مایه عروج انسان به کمال مطلوب الهی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه تمام امورات زیرساختی نماز به عنوان خیرترین کارها است، بیان داشت: نماز طرح خداوند برای صعود انسان به کمال است.

صفایی بوشهری گفت: نماز موجب نجات است و کمال آن موجب معراج مومن است، جامعه و خانه‌ای که در آن نماز نیست آن جامعه و خانه حتما دچار بحران خواهد شد.

وی گفت: نماز انسان را از فحشا و منکرات نگه می‌دارد و لذا محیط کاری محیطی دانش‌بنیان و معنوی می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اگر نماز نباشد انسان خود را در خودبینی می‌بیند، اظهار داشت: انسان اگر بخواهد بداند چه کسی است باید نماز را مهم بشمارد، انسان‌هایی که اهل نمازند و نماز را به شکل صحیح و عرفانی می‌خوانند قبل از اینکه از دنیا بروند به معراج کمال انسانی می‌رسند.

صفایی بوشهری تصریح کرد: نماز از نگاه معرفتی و عرفانی و ساختار شخصی و شخصیتی، عنصر نجات و مایه کمال است.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین هدیه خداوند نماز است، اظهار داشت: اگر نماز را در محیط کاری و اجتماعی و خانه نهادینه کنیم آن را محور قرار دهیم لذتی به انسان می‌دهد و عرفانی نصیب انسان می‌شود که انسان احساس می‌کند نور خدا به قلبش می‌تابد.

 

امام جمعه بوشهر افزود: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای به دور از تهاجم فرهنگی و مناقشات پیدا و پنهان اجتماعی و سیاسی داشته و جامعه ما جامعه‌ای پر از اخلاق باشد باید نماز را محور قرار دهیم.

صفایی بوشهری گفت: شکرانه مدیریت مسؤولان، اقامه نماز و اوج کمال مدیریتی و مایه نجات هر انسانی نماز است.

وی ادامه داد: هرچند تا فضای آرمانی در برپایی نماز در ادارات فاصله داریم اما از ادارات فعال در این زمینه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام./

ارسال نظرات