فرمانده سپاه ناحیه ایوان: مهندسین معین ظرفیت بزرگی برای کشاورزی شهرستان هستند. طرح همگام با کشاورز تا دل روستاها پیش رفته است. عرصه های منابع طبیعی زیادی در اختیار است که باید بر روی آن کار شود. آشنائی با علم روز کشاورزی باعث تحرک در اقتصاد خانواده می شود.
کد خبر: ۸۷۷۵۰۱۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ2 پاسدار محمدحسین فولادی، فرمانده سپاه ناحیه ایوان در کارگروه علمی کشاورزی گفت: با توجه به سابقه درخشانی که سپاه و جهاد در جنگ داشتند، نتیجه بر این شد که روحیه دفاع مقدس نیز هم اکنون در زمینه خودکفائی و شکوفائی اقتصادی زنده شود. باید هشیار باشیم اگر امروز آمریکا از محصول استراتژیک گندم بعنوان یک سلاح و تهدید استفاده می کند، برای نفوذ در حوزه اقتصادی است. کشورهای مسلمان با جمعیت زیاد در حوزه اقتصاد تأثیر آنچنانی ندارند. بدین دلیل طرح همگام با کشاورز راه اندازی شد و تا دل روستاها هم پیش رفته است و باید از ظرفیت تحصیل کردگان و پایگاههای مقاومت در این زمینه بهره برداری شود.

فرمانده سپاه ایوان افزود: باید با چند برابر کردن تولید، خلأ سرزمین در ایوان جبران شود.عرصه های منابع طبیعی زیادی در ایوان در اختیار هست که می توان بر روی آن کار کرد. امروز آشنائی با علم جدید کشاورزی باعث تحرک در اقتصاد خانواده می شود. بسیاری از مشکلات اجتماعی به بحث اقتصاد برمی گردد.پویائی اقتصاد باعث جلوگیری از سرخوردگی قشر جوان خواهد شد. مهندسین معین ظرفیت بزرگی برای کشاورزی شهرستان است.

سرهنگ فولادی اضافه کرد: باید برای این کار چشم انداز تعریف و با ارزیابی نسبت به نتیجه کار اهتمام شود. باید از ظرفیت موجود آب و خاک نیز حداکثر استفاده شود.

در این برنامه همچنین عباس سرتنگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با ارائه آمار در خصوص عملکرد زمین های زیر کشت و کارهای عملیات کشاورزی گفت: از دید کشاورزی امروز طلائی ترین زمان را در عرصه کشاورزی شهرستان شاهد هستیم و با تلاش فراوان موفق به کسب بودجه برای رونق اقتصاد شهرستان شده ایم. وصول بودجه ای 10میلیارد تومانی در شهرستان کوچکی چون ایوان کار بزرگی است که یکباره اتفاق افتاده است.

مهندس سرتنگی افزود: تحویل بدون محدودیت ادوات کشاورزی از جمله مهمترین اقدامات این نهاد در راستای ترویج کشاورزی است. وی اقتصاد مقاومتی را تمام زندگی مردم دانست و تصریح کرد: از رهگذر اقتصادمقاومتی است که مردم احساس امنیت می کنندو امروز ناچار باید از در اقتصاد مقاومتی بگذریم و شیوه های سنتی نباید در مقابل شیوه های نوین مقاومت کند؛ باید فازهای جدیدی به کشاورزی وارد شود.زیرا عرصه هائی مثل کلزا و روغن نیاز کشور است و آنرا بنا بر نیاز جامعه باید توسعه داد و به کرات نیز برای کشاورزان سود آور است.

مهندس سرتنگی مهمترین نیاز را در بحث زیرساخت های کشاورزی به احداث جاده و کانال تعمیم داد و گفت: در این زمینه واقعاً در بحران هستیم و تعامل با سپاه و بسیج در این زمینه کارگشا خواهد بود.

ارسال نظرات