خبرهای داغ:
امام جمعه شهر گل تپه خبر داد

مرمت و بازسازی بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) شهر گل‌تپه

امام جمعه شهر گل تپه گفت: با هدف ایجاد فضای معنوی برای مردم متدین و زائرین و گردشگران منطقه گل تپه، بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) شهر گل تپه مرمت و بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۴۳۷۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
سید ابراهیم موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کبودراهنگ با اشاره به نقش بقاع متبرکه بر تقویت و معنویت روحی انسان‌ها اظهار داشت: بازسازی و معرفی این امامزاده جلیل‌القدر می‌تواند به عنوان یک قطب فرهنگی و مذهبی نسبت به تغذیه روحی، فکری و اعتقادی مردم نقش اساسی را ایفا کند.

وی با اشاره به پیوند عمیق مردم ایران با اهل بیت (ع) افزود: فرهنگ مردم ایران با اهل بیت(ع) و امام‌زادگان پیوندی عمیق و ناگسستنی دارد به همین منظور وجود بقاع متبرکه اهل بیت و امامزادگان جلیل‌القدر یک سرمایه معنوی و اجتماعی برای مردم ایران محسوب می‌شود.

امام جمعه شهر گل تپه از شروع عملیات مرمت و رفع نواقص این بقعه خبر داد و اضافه کرد: تاکنون بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال از محل کمک های فی سبیل الله مردمی، خیرین و شهرداری بابت مرمت این مکان مقدس هزینه شده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این مکان مقدس می‌توان به سنگ و سرامیک کاری کف و دیوارهای داخلی، استیل کاری داخل گنبد، گچ‌کاری و کتیبه‌نویسی برجسته، خرید مصالح ساختمانی از جمله ماسه و سیمان، هزینه تهیه سنگ دیوار محوطه امامزاده و همچنین اجرت و دستمزد تعمیرات اشاره کرد.

موسوی ضمن تقدیر از مساعدت‌ها و کمک های مالی خیرین از جمله قرارگاه خاتم الانبیاء که کامیون های خود را برای حمل سنگ دیوار محوطه در اختیار امام زاده قرار دادند، اهداکنندگان رایگان مصالح ساختمانی و استاد و کارگرهایی که به رایگان کار مرمت را انجام دادند، گفت: شهرداری نهایت همکاری در خصوص ماشین آلات و آسفالت ریزی محوطه مهمانسرا و تهیه ماسه و سیمان و چاپ بنر و تسطیح محوطه را داشت.

وی ابراز داشت: تکمیل و احداث دیوار و محوطه این امامزاده نیازمند کمک‌های خیرین بوده تا مکانی در خور شأن مومنین و زائرین آماده شود تا این بقاع متبرکه بتواند میزبان مراسم معنوی و مسافرین و اهالی دارالمومنین باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات