خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان عنوان کرد

فرصت‌شناسی و فرصت‌سازی از ویژگی‌های روحانیت در جامعه اسلامی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: فرصت‌شناسی و فرصت‌سازی از ویژگی‌های روحانیت در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۴۷۸۳۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام ابراهیم گنجعلی در همایش تخصصی خادمان ولایت در همدان بیان داشت: موقعیت‌ها و بسترهایی همچون مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه فضای بسیار خوبی برای تبیین حقایق دینی است که باید از این فرصت ها به بهترین نحو استفاده کرد.

وی فرصت‌شناسی و فرصت‌سازی را از ویژگی‌های روحانیت در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: ما از برخی فرصت‌ها همچون فرصت محرم و اربعین به خوبی استفاده کرده‌ایم اما جا دارد بیشتر از این فرصت برای تبیین حقایق اسلام استفاده کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان ادامه داد: این درحالی است که تاکنون از بستر غدیر به خوبی بهره‌برداری نشده است تا جایی که مخالفان، اصل غدیر را انکار می‌کنند درحالی که در کتاب‌های بزرگان اهل سنت، واقعه غدیر انکار نشده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان نیز با توضیح وظایف فعالیت های شورای رسیدگی به امور مساجد استان در این شهرستان گفت: شیوه تعیین هیات امنای مساجد در سال های اخیر تغییر کرده است و امسال مقرر شد روحانی مساجد، ترکیب هیات امنا را به سازمان اوقاف و امور خیریه پیشنهاد دهد و اگر این ترکیب مورد تایید اوقاف قرار گرفت اعمال شود.

حجت الاسلام جواد حیدری‌راد ادامه داد: تغییر هیات امنای مساجد باید با برنامه ریزی از سوی ائمه جماعت انجام شود و باید امام جماعت مسجد طوری رفتار کند که همه اقشار به او نزدیک شوند و به گونه ای فعالیت کند که شان و جایگاه روحانی در مسجد حفظ شود.

وی خطاب به ائمه جماعات مساجد تاکید کرد: مسائل و اختلاف نظرهای موجود را در درون مسجد خود حل کنند و نگذارند اختلاف نظر ها به ارگان های دولتی همچون اوقاف و امورخیریه و تبلیغات اسلامی برسد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در خصوص تغییر شیوه حق ایاب و ذهاب ائمه جماعات نیز گفت: امسال نخستین سالی است که طرح یکسان سازی حق ایاب و ذهاب ائمه جماعات اجرا می شود.

وی تاکید کرد: در اعزام روحانی در شهرستان همدان از میان روحانیان بومی این شهرستان استفاده می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات