اهدای نشان «ایثار و رسانه» در نمایشگاه مطبوعات

مسؤول غرفه «رسانه و مقاومت» از ارائه نخستین نشان و جایزه ایثار و رسانه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات خبر داد و گفت: ایثار و فداکاری را باید با مفاهیم روز به جوانان منتقل کنیم.
کد خبر: ۸۷۷۳۴۰۰
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج، محمدعلی آقامیرزایی در گفت و گو با خبرنگار کمیته اطلاع رسانی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات، افزود: این نشان به رسانه برتر از بین رسانه‌هایی که به مفاهیم ایثار و گذشت می‌پردازند اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه غرفه رسانه و مقاومت سال گذشته هم در نمایشگاه مطبوعات برپا بوده است، اظهار کرد: انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس بانی غرفه رسانه و مقاومت در نمایشگاه مطبوعات است.

به گفته وی، انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس که در بین انجمن‌های صنفی سال گذشته در نمایشگاه مطبوعات رتبه نخست را کسب کرده تنها تشکل مطبوعاتی دفاع مقدس سراسر کشور است.

آقامیرزایی ادامه داد: اعضای این انجمن از خبرنگاران و عکاسان دوران دفاع مقدس هستند که به منظور جذب نیروهای جوان تر در این انجمن گرد هم آمده‌اند.

وی افزود: انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس، کسانی را که در رسانه‌ها مطالبی درباره دفاع مقدس می نویسند جذب و برای آنان اشتغال‌زایی می کند.

مسؤول غرفه رسانه و مقاومت یکی از مهم ترین اقدامات امروز در حوزه ایثار را رفتن از سطح به سمت عمق مفهوم عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس، اوج نماد ایثار بود و سنگ محک آن در آن زمان گرم نگهداشتن تنور جبهه‌ها بود و وظیفه کنونی ما این است که ایثار را از شعار و سطح به عمق بیاوریم که البته در این زمینه البته کم کاری شده است.

وی بیشترین دغدغه امروز را ترویج مفاهیم و مصادیق آن سنگ محک یعنی دوران ٨ ساله دفاع مقدس دانست و ادامه داد: امروز وقتی معلمی با دیدن دانش آموز سرطانی‌اش سر خود را از ته می تراشد همان نماد عینی ایثار است که در دوران جنگ نمونه ای از آن را هنگامی که عکاس ماسک شیمیایی خود را روی صورت دخترکی گذاشت، شاهد بودیم.

آقامیرزایی با بیان اینکه فداکاری، یکی از نمادهای شناخته شده ایرانیان است، تصریح کرد: ایثار اجتماعی هم ادامه همان ایثارگری هایی است که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد.

غرفه‌های ٦٧١ و ٦٧٢ بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات به ترتیب به رسانه و مقاومت، و رسانه و ایثار اختصاص دارند و در ایام برگزاری نمایشگاه پذیرای مهمانان و علاقه‌مندان این حوزه هستند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار