خبرهای داغ:
مسئول پیروان عترت واحد خواهران هیئت رزمندگان ثارالله همدان خبر داد

برگزاری پنجمین همایش بزرگ «سه ساله‌های حسینی» در همدان

مسئول پیروان عترت واحد خواهران هیئت رزمندگان ثارالله همدان گفت: پنجمین همایش بزرگ «سه ساله‌های حسینی» در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۲۲
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
سیده‌زهرا موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: همزمان با پنجم ماه صفر برای پنجمینسال متوالی همایش بزرگ «سه ساله‌های حسینی» به یاد حضرت رقیه(س) فرزند سه ساله امام حسین(ع) در همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این همایش ویژه گروه سنی کودکان است، افزود: با توجه به اینکه این مراسم ویژه کودکان زیر6 سال است،از مدارس پیش دبستانیو مهدکودک‌ها برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آمد و خوشبختانه با استقبال خوبی همراه بود.

مسئول پیروان عترت واحد خواهران هیئت رزمندگان ثارالله همدان هدف از برگزاری این همایش را نهادینه‌سازی فرهنگ اهل بیت(س) در بین کودکان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا برنامه‌هایی هماهنگ شدتا کودکان آشنایی ذهنی با واقعه عاشوراو مظلومیت امام حسین(ع) و به‌خصوص سه ساله ایشان داشته باشند و با آشنایی با این فرهنگ‌ها راه اهل‌بیت‌(ع) آنچنان که شایسته است ادامه دهند.

مسئول پیروان عترت واحد خواهران هیئت رزمندگان ثارالله همدان در خصوص نحوه برگزاری مراسم ابراز داشت: در این مراسم تلاش شد در اجرای برنامه کوکان نیز نقش داشته باشند از جمله قرائت قرآن توسط یکی از نونهالان،اجرای سرود، خواندن میثاق نامهبسیار زیبا که عهد بستن با حضرت رقیه(س)، بود.

وی با بیان اینکه برنامه با محتوای کودکانه طراحی شده است، افزود: روضه‌خوانی و مداحی در راستای اهداف برنامه برای کودکان مناسب نبود بنابراین با هماهنگیو مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه استان گروهی از روحانیون سراج قم به عنوان «عمو روحانی» دعوت شد تا با زبان کودکانه با کودکان صحبت شود و مورد بهره برداری کودکان باشد و بتوانند با درس‌های عبرت‌انگیز عاشورا آشنا شوند و خاطره خوبی از حضور در مناسبت‌ها و فضاهای مذهبی در ذهنشان ایجاد شود.

وی به توزیع بستههای فرهنگی در بین کودکان اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر برنامه‌های عنوان شده بسته‌های فرهنگی شامل مقنعه، سربند و پرچم در بین کوکان توزیع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات