یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج»:

تفریحات ناسالم و چالش های اقتصادی سن اعتیاد را پایین آورده است

استاد دانشگاه گفت: تفریحات ناسالم، مشکلات و چالش های اقتصادی ، روابط نامطلوب بین زن و شوهر و خلأهای عاطفی در فرزندان موجب گرایش نوجوانان و جوانان جامعه ما به سمت اعتیاد می شود.
کد خبر: ۸۷۷۰۲۸۲
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

دکتر علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به کاهش سن اعتیاد و روابط نامتعارف در جامعه و دلایل آن اظهار داشت: پایین آمدن سن آسیب های اجتماعی نسان دهنده یک سری از آیتم های اجتماعی است.

وی افزود: بدون شک هر جامعه ای معضلات و آسیب های اجتماعی را در درون خود دارد اما مسئله امروز جامعه ما همانند یک دماسنجی است که نشان می دهد جامعه معضلات بسیار زیادی را تجربه می کند که دلایل متعددی هم دارد.

شریفی یزدی یکی از دلایل کاهش سن اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی را خانواده ها دانست و بیان داشت: متاسفاه خانواده ها به دلیل اینکه دچار انواع مشکلات و درگیری ها هستند آن کارکرد سابق خود را ندارند، پدر خانواده به دلیل مشکلات اقتصادی مجبور به دو شغله بودن است و بدین ترتیب به انجام وظایف پدری خود نمی رسد، مادر خانواده هم به خاطر اشتغال در بیرون از منزل توانایی رسیدگی به فرزندان و زندگی خود را ندارد، در نهایت با خانواده هایی روبرو هستیم که روابط زن و مرد و فرزندان با یکدیگر خدشه دار شده است و این مسئله مستقیماً بر اعتیاد فرزندان تاثیر می گذارد.

این جامعه شناس تصریح کرد: عوامل دیگری همچون تفریحات ناسالم، مشکلات و چالش های اقتصادی ، روابط نامطلوب بین زن و شوهر و خلأهای عاطفی در فرزندان موجب گرایش نوجوانان و جوانان جامعه ما به سمت اعتیاد می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار