مجتبی شاکری در گفتگو با «بسیج»:

تبلیغات مواد مخدر در فضای مجازی سن اعتیاد را کاهش داده است

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: فضای مجازی با تبلیغات مواد مخدر و اعتیادآور، قرص های روان گردان را تبلیغ می کند و افراد هم فکر می کنند می توانند با این قرص ها و مواد خستگی های خود را برطرف کنند.
کد خبر: ۸۷۷۰۱۵۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر و روابط نامتعارف در جامعه اظهار داشت: تحقیقات نشان می دهد خانواده هایی که دارای ارتباط گفتاری بالا و عاطفی تر هستند از انسجام و آرامش بیشتری برخوردارند و بدین ترتیب از تنش ها و اختلافات نیز به دور هستند، اینگونه خانواده ها کمتر دچار آسیب شده و اعتیاد نیز از این خانواده ها به دور است.

وی افزود: اما خانواده هایی که مدام دچار تنش ها و مشکلات عاطفی هستند و پدر و مادر در بیرون از منزل اشتغال دارند به تدریج از فرزندان خود فاصله گرفته و در نتیجه فرزندان هم برای پر کردن اوقات فراغت خود به سراغ گوشی های هوشمند و فضای مجازی و حتی اعتیاد می روند.

شاکری خاطر نشان کرد: این افراد برای برطرف کردن تمام خستگی ها و خلأهای عاطفی خود، دستگاه و فناوری های جدید را انتخاب می کنند درحالیکه تفریحات سالم و نشاط آور همچون ورزش می تواند جایگزین فضای مجازی شود اما متاسفانه پدر و مادر ها به این مسئله توجهی ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران بیان داشت: فضای مجازی با تبلیغات مواد مخدر و اعتیادآور، قرص های روان گردان را تبلیغ و ترویج می کند و افراد هم فکر می کنند می توانند با این قرص ها و مواد خستگی های خود را برطرف کنند.

وی در خاتمه یادآور شد: البته باید این تصویر کلی را نیز از اعتیاد داشت که  تولید مواد مخدر در افغانستان سابقه بسیار طولانی دارد و در حال حاضر آمریکا تولید آن را در این کشور به 4 برابر خود رسانده و در این میان کشورهایی همچون ایران در معرض خطر هستند. علاوه بر کشت خشخاش و مواد غیر صنعتی انواع جدید مواد مخدر و صنعتی نیز تولید می شوند و این برای کشور ما و حتی جهان بسیار خطرناک است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار