رئیس كل دادگستری استان گیلان:

مسئولین قضایی با روی گشاده جوابگو باشند

رئیس كل دادگستری استان گیلان از روسای دادگستری ها و دادستان ها خواست نظارت مستمر بر زیر مجموعه خود داشته باشند و گفت: مسئولین قضایی باید برای شنیدن مشكلات و صحبت های مردم وقت گذاشته و با روی گشاده جوابگو باشند.
کد خبر: ۸۷۶۸۴۵۸
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، احمد سیاوش پور در همایش فصلی روسای دادگستری ها و دادستان های استان گیلان از خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی تقدیر و اظهار کرد: قضاوت جایگاه شاخصی است و باید قدر و منزلت خود را شناخته و آن را حفظ نمایید.

وی لحظات عمر را زودگذر و محدود دانست و گفت: سزاوار نیست كه این ثانیه ها و دقائق با ارزش با  روزمرگی سپری شود.

رئیس كل دادگستری استان گیلان با تاكید بر ابتكار، نوآری و خلاقیت در هر كاری افزود: باید نیازهای جامعه را شناسایی كرده و در مسیر رفع آن تلاش کرد.

سیاوش پور تصریح کرد: اگر تمام اعضای جامعه دست به دست هم ندهند و در مسیر توسعه تلاش ننمایند امكان رشد و پیشرفت فراهم نمی شود.

وی «كار» را اولین مرحله از پیشرفت عنوان کرد و افزود: باید با حركت، اراده و كار مشتاقانه به سوی آباد سازی كشور قدم برداریم.

رئیس شورای قضایی استان حركت حول سه محور كار، نظم و سلامت را شعار دستگاه قضایی خواند و تصریح كرد: گام برداشتن در مسیر توسعه جز با سخت كوشی ممكن نمی شود.

وی از روسای دادگستری ها و دادستان ها خواست نظارت مستمر بر زیر مجموعه خود داشته باشند و خاطرنشان كرد: مسئولین قضایی باید برای شنیدن مشكلات و صحبت های مردم وقت گذاشته و با روی گشاده جوابگو باشند.

این مقام ارشد قضایی با تاكید بر صدور آراء مستدل و متقن توسط قضات افزود: شایسته است چنان گذشته در راه ارتقاء كیفی دستگاه قضایی تلاش مضاعفی را داشته باشیم.

سیاوش پور با بیان اینکه دستگاه قضایی و سایر نهادهای متولی در راه پیشگیری از جرم نتوانسته است موفقیت چشمگیری را بدست آورد گفت: كاهش ورودی پرونده ها یكی از دستاوردهای پیشگیری از جرم می باشد كه تاكنون حاصل نگشته است.

وی صیانت از حقوق بیت المال را از اهم وظایف دستگاه قضایی برشمرد و یادآور شد: جنگل ها، مراتع و سواحل متعلق به همه مردم  و همچنین نسل های آینده است و باید با تجاوزاتی كه در طی سالیان  گذشته محیط زیست را مورد خدشه قرار داده برخورد جدی شود تا از خطرات احتمالی آینده در امان بماند.

رییس كل دادگستری استان گیلان همچنین در این نشست گزارشی از جلسات و اقدامات و بازدیدهای بعمل آمده از منابع طبیعی، محیط زیست و تالاب های كشور ژاپن ارائه کرد و گفت: باید از تجربیات موفق سایر كشور در زمینه حفظ حقوق بیت المال بهره برد.

 

ارسال نظرات