مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع):

جهاد کبیر یعنی اطاعت نکردن از دشمن در همه میدانها

باید در میدان های مختلف از دشمن تبعیت نکنیم و همه عرصه ها،‌ گوش به فرمان ولی امر مسلمین و ولایت باشیم،‌تا رستگار شویم.
کد خبر: ۸۷۶۸۲۲۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز در جمع مدیران و مسئولین نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به تشریح اهمیت جهاد کبیر از منظر آیات قرآن کریم و دیدگاه های مقام معظم رهبری پرداخت.

وی، افزود: جهاد دارای انواع و اقسام مختلفی است و با توجه به اقتضای زمان ممکن است یک یا چند نوع از جهاد به صورت همزمان مورد نیاز باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: جهاد اکبر یا همان تزکیه نفس و خودسازی از مهم ترین و با ارزش ترین جهادها به شمار می رود و با تقویت بنیه اعتقادی و بصیرت افزایی حاصل می شود.

حجت الاسلام سرافراز، اظهار کرد: گاهی برای فراهم آوری بستر مناسب و امکان ورود به جهاد اکبر، مقدماتی لازم است که از آن به جهادهای اصغر و صغیر و کبیر یاد می‌شود.

وی، با تأکید بر اهمیت جهاد کبیر به آیه 52 از سوره مبارکه فرقان؛" فَلا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ جٰهِدهُم بِه‌ جِهادًا کَبیرًا" اشاره کرد و گفت:‌ اطاعت نکردن از کفّار همان چیزی است که خدای متعال به آن جهاد کبیر گفته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام،‌ با تشریح مفاهیمی همچون کافر، دشمن، ‌اطاعت و تبعیت از خصم قرار گرفته در مقابل، گفت: باید در میدان های مختلف از دشمن تبعیت نکنیم؛ یعنی در میدان سیاست، اقتصاد، فرهنگ، هنر و همه عرصه ها،‌ گوش به فرمان ولی امر مسلمین و ولایت باشیم،‌تا رستگار شویم.

حجت الاسلام سرافراز،‌ ابزارهای جهاد کبیر را با توجه به ماهیت این نوع از جهاد که علمی، فکری و فرهنگی است برشمرد و تأکید کرد: ابزارهای نرمی برای جهاد کبیر لازم است که مورد استفاده قرار گیرد و خواص علمی و فرهنگی بویژه روحانیت، ‌اساتید دانشگاه، فرهنگیان و هنرمندان در این عرصه نقش مؤثر و رسالت سنگینی را بر عهده دارند.

وی، با تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی،شرایط تحقق جهاد کبیر را تبیین کرد و افزود:‌ دو شرط درونی و بیرونی برای تحقق جهاد کبیر لازم است؛ لذا باید بر اساس آیات شریفه قرآن کریم،‌ضمن پرهیز از تکمیل پازل دشمن، و عدم تبعیت از او در همه عرصه ها، قصد قربت و جلب رضایت الهی در این جهاد را مد نظر قرار دهیم و اهتمام لازم را برای استفاده از ظرفیت های موجود بکاربندیم و در بصیرت افزایی جامعه از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

ارسال نظرات