کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

عملکرد ضعیف و غلط دولت در مدیریت طرح کارت اعتباری خرید کالا

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: علی رغم مصادیق مختلفی چون کارت اعتباری دولت نمی‌‎تواند قرارگاه والای ستاد اقتصاد مقاومتی را مدیریت کند و مدیران ارشد این ستاد فاقد روحیه جهادی و خودکفایی هستند .
کد خبر: ۸۷۶۸۰۲۸
|
۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

حبیب الله آسوده کارشناس مسائل اقتصادی و عضو بسیج ادارات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه کارت اعتباری خرید کالا با هدف حمایت از کالای داخلی بود نه خارجی اظهار داشت:  هدف اصلی از اجرایی شدن طرح کارت اعتباری کمک به رونق اقتصاد داخلی، ترویج مصرف کالای داخلی، تحریک مشارکت مردم برای حمایت از کالای داخلی بوده است ولی عملا اهداف موردنظر حاصل نشد.

وی با بیان اینکه دولت از اهداف طرح کارت اعتباری دور شده است افزود: آنچه در واقعیت کارت اعتباری در شرایط کنونی دیده می‌شود این است که نه تنها کالای ایرانی حمایت نمی‌شود بلکه خسارات فراوانی به بازار کالای داخلی وارد کرده است .

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: کارت‌های اعتباری بازارگردانی کالاهای وارداتی نامرغوب از قبلب چینی و سایر کالاهای خارجی کرده است و آنچه  مسوولان طرح کردند اجرایی نشده است و به جای اینکه در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار بگیرد جامعه هدف خود را اقشار متوسط رو به بالای جامعه را در برگرفته است لذا طبیعی است که این روند با شکل کنونی پیش برود تورم کاذبی را ایجاد کند که بیش از محابات تخمین شده خسارت به بار آورد.

آسوده خاطر نشان کرد: کارت اعتباری برای اقشار کم درآمد طراحی شده است ولی عملا برای محرومین و مستضعفین اتفاق خاصی را رقم نزده است لذا  اجرای این طرح هم با سوء تدبیر مدیران دولت یازدهم مواجه شده است و اثبات کننده این مطلب است که اقتصاد مقاومتی همچنان شعار تبلیغاتی دولت است و مصادیق اجرایی دولت تفاوت فراوانی با واقعیات موجود دارد.

وی در خاتمه افزود: علی رغم مصادیق مختلفی چون کارت اعتباری دولت نمی‌‎تواند قرارگاه والای ستاد اقتصاد مقاومتی را مدیریت کند و مدیران ارشد این ستاد فاقد روحیه جهادی و خودکفایی هستند از اینرو نمی‌توانند  پایه گذار مستحکم اقتدار و عدم وابستگی باشند.

ارسال نظرات