خبرهای داغ:
با هدف برخورد با تخلفات و صیانت از امور علمی؛

سامانه ملی ثبت پایان‌نامه و رساله رونمایی شد

مراسم رونمایی از سامانه ملی ثبت پایان نامه و رساله صبح امروز در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۷۹۰۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی صدیقی، معاون وزیر و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم  ظهر امروز در مراسم رونمایی از نسخه دوم سامانه ملی ثبت پایان‌نامه و رساله ایران داکت گفت: مجلس شورای اسلامی باید سریعا لایحه مالکیت معنوی را در دستور کار خود قرار دهد. 


صدیقی افزود: باید بتوانیم با استفاده از سامانه ملی ثبت پایان‌نامه و رساله و با ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، به رشد کشور کمک کنیم.

 

رئیس امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از نهال به درخت تنومندی تبدیل شده است، افزود: این پژوهشگاه به استقلال رسیده و این فضا باعث رو به رشد شدن پژوهشگاه شده است.


وی هدف اصلی پژوهشگاه را صیانت از آموزش عالی و پشتیبانی از توسعه علمی کشور دانست و افزود: با استفاده از ابزارهای جدید می توان ادعا کرد که کار علمی با اصالت در ایران مستقر خواهد شد و دیگر شاهد تخلف و تقلب در آموزش عالی و تولید علم نخواهیم بود.

 

صدیقی همچنین افزود: پژوهشگاه ها باید بیشتر از قبل معرفی شود؛ تا مسئولان، دانشجویان، فرهیختگان و عوام مردم با قابلیت ها و پتانسیل پژوهشگاه آشنا شوند.


رئیس امور دانشجویان وزارت علوم در خصوص سامانه ملی ثبت پایان‌نامه و رساله گفت: با استفاده از این سامانه دیگر کسی نمی تواند در حوزه پایان نامه های موجود اعلام بی خبری و بی اطلاعی کند.


وی دیگر کارکردهای این سامانه را کمک علمی به دانشجو و اساتید اعلام کرد، که از دوباره کاری در پژوهش جلوگیری به عمل می آورد.

صدیقی در ادامه کمک به آمایش آموزش عالی کشور را از دیگر کارکردهای این سامانه دانست و گفت: مراکز پژوهشی باید با صنعت کشور همسو شوند و نیازها و کمبودهای صنعت باید در اولویت مراکز پژوهشی قرار گیرند.

 

رئیس امور دانشجویان وزارت علوم گفت: در این سامانه نواقص سامانه قبلی که ناقص ثبت کردن فایل های ارسالی به ایران داکت بود، رفع شده و از ۱۷ آبان ماه فعالیت خود را آغاز می کند.

 

وی گفت: مجلس باید لایحه مالکیت معنوی را در اولویت قرار دهد تا ابزار قانونی برای برخورد با تخلفات و صیانت از مالکیت معنوی امور جامعه علمی کشور وجود داشته باشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها