تن‌فروشی احترام‌برانگیز است!

جنبش سبز خیلی بزرگتر از آن است که درقالب چنین چیزهایی بگنجد!...
کد خبر: ۸۷۶۶۷۶۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:

« من فقط خیلی خوشحالم که جنبش سبز وجود دارد، همین برای من کافیست... خواهش میکنم عظمت(!) جنبش سبز را در سطح فیلم هایی مثل فیلم های من پایین نیاورید. حتی اگر لطف می‌کنید و فکر می‌کنید که این فیلم عالی و فیلم خیلی خوبی است، جنبش سبز خیلی بزرگتر از آن است که درقالب چنین چیزهایی بگنجد!» این ها اظهارات اصغر فرهادی در جلسه ی پیش اکران فیلم جدایی نادر از سیمین و در جلسه ی پرسخ و پاسخ در سال 90 در پاریس در حمایت از جنبش سبز و فتنه‌ی 88 بود! او اخیرا با ارگان خبری وابسته به خاندان سلطنتی انگلستان مصاحبه‌ای داشته است که سایت خبری ایلنا با ذوق زدگی آن را منتشر ساخت.

ایلنانوشت: اصغر فرهادی (کارگردان سینمای ایران) شب گذشته (یکشنبه دوم آبان) در تازه‌ترین گفتگوی خود گفت: آنچه باعث می‌شود تا تماشاگر با فیلم فروشنده ارتباط برقرار کند این است که تماشاگر به صورت فعال در صحنه‌های فیلم حضور دارد و مدام باید درباره صحنه‌ها قضاوت کند و بعد به صحنه دیگر برود.

اصغر فرهادی به بی بی سی گفت:زنی که تنها در کنار خیابان ایستاده و تن‌فروشی می‌کند نسبت به آن دزد ثروتمند که دست در جیب دیگران کرده؛ برای من بیشتر قابل احترام است هرچند رفتارش مورد تایید من نیست اما قابل احترام‌تر است زیرا او برای سیر کردن شکمش از خود مایه می‌گذارد اما دست در جیب دیگران نمی‌کند.

لازم به ذکر است فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی که به عنوان نماینده‌ی ایران در اسکار معرفی شده است ، غیرت مردی که به زنش تجاوز‍ شده است را در قالب خشونت‌ نمایش و مورد نکوهش قرار می‌د‌هد.

ارسال نظرات