رئیس كل دادگستری گیلان:

کمیته رفع اطاله دادرسی باید فعال و بروز باشد

رئیس كل دادگستری گیلان کاهش زمان رسیدگی به پرونده های وارده را راهکاری مناسب در جلب اعتماد و رضایت عمومی بیان کرد و افزود: کمیته رفع اطاله دادرسی باید فعال و بروز باشد.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۰۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، احمد سیاوش پور در كمیته رفع اطاله دادرسی دادگستری با تاكید بر تسریع در فرآیند دادرسی عادلانه اظهار كرد: علل مختلفی چون حجم كار، مشكلات كارشناسی، محدودیت های قانون و ... نباید مانع جدی در اطاله دادرسی باشد.

وی از مسئولان قضایی استان خواست تا میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده های محاكم كیفری  یك را بررسی كرده و ضمن مقایسه با گزارش واصله از معاونت راهبردی قوه قضائیه، در كاهش این مدت زمان اقدامات لازم را انجام هند.

این مقام ارشد قضایی کاهش زمان رسیدگی به پرونده های وارده را راهکاری مناسب در جلب اعتماد و رضایت عمومی بیان کرد و افزود: کمیته رفع اطاله دادرسی باید فعال و بروز باشد.

گفتنی است؛در این نشست گزارشی از مراجع قضایی دادگستری استان گیلان ارائه شد و مواردی مانند مدت زمان وقت دهی رسیدگی، آخرین وقت احتیاطی، مدت وقت دهی احتیاطی، تعداد پرونده های وارده به تفكیك شهرستان و ... مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات