کارخانه‌ای در گفتگو با «بسیج»:

دولت سیاست خام فروشی نفت را به سمت فرآوری نفت و گاز تغییر دهد

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم گفت: دولت باید سیاست‌های نفتی خودش را در عرصه نفت و گاز به مساله فراوری نفت و گاز تغییر دهد تا از این طریق بتواند به رفع بیکاری کمک کند.
کد خبر: ۸۷۶۵۶۰۵
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

ابراهیم کارخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تلاش وزارت نفت برای افزایش تولید و صادرات نفت خام،‌اظهار داشت: به دلایل مختلف افزایش میزان تولید نفت به صلاح اقتصاد کشور نیست؛ دولت باید سیاست‌های نفتی خود را در عرصه نفت و گاز به مساله فراوری نفت و گاز تغییر دهد تا از این طریق بتواند به رفع بیکاری کمک کند و تولید ناخالص داخلی را افزایش دهد. این روش مورد تایید ملت است اما متاسفانه وزارت نفت ارتقا و تولید نفت خام را مطرح می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم با بیان اینکه دولت افزایش صادرات نفت را برای افزایش تولید ناخالص ملی در نظر گرفته است افزود: میزان تولید نفت باید کاهش یابد وزارت نفت سعی می‌کند تا با افزایش تولید صادرات نفتی، تولید ناخالص را افزایش دهد و این نگاه تک بعدی وزارت نفت خسارت آفرین است.

وی در خاتمه افزود: باید تا سال 2026 ذخایر نفت و انرژی کشورمان را حفظ کنیم که در غیر اینصورت از قدرت برخوردار نخواهیم بود و حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

ارسال نظرات