اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی نباید در نصب نیروهای خوش رنگ و همایش ها و سخنرانیهای شورانگیز خلاصه شود.
کد خبر: ۸۷۶۵۱۱۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی نباید در نصب نیروهای خوش رنگ و همایش ها و سخنرانیهای شورانگیز خلاصه شود.

وی ادامه داد: اعتراف برخی از مسئولان ارشد اجرایی بر وضعیت وخیم معیشتی دلیل روشنی بر ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت بر مهار تورم است.گرچه اذعان دیر هنگام دولت به عدم موفقیت در عرصه اقتصاد و تحقق شعارهای اقتصادی جای تاسف و بلکه سوال برانگیز است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دولت در سه ونیم سال از عمر خود تمام امید و فعالیت خود را منوط به توافق هسته ای و اجرای برجام دانسته گفت: دولت حل مشکلات اقتصادی و بهبودی وضع معیشتی مردم را در ایجاد روابط اقتصادی با آمریکا و طرفهای غربی می دانست و توافق هسته ای و برجام را آفتاب تابان فتح الفتوح و حتی نفس کشیدن مردم را در پرتو برجام تلقی می کرد اما اکنون روشن شد توافق هسته ای و برجام سرابی بیش نبود.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی افزود: دستاورد این توافق تعطیلی مراکز حساس هسته ای عقب نشینی از برخی اصول، عبور از خطوط قرمز و امتیاز دهی فراوان به دشمنان کینه توز و تابلودار انقلاب و امام و نادیده گرفتن پیام نُه گانه رهبری پس از برجام چیزی دیگر عاید مردم و انقلاب نگردید.

ایشان بیان داشت: بلا تردید اقتصاد کشور بیمار است و علاج بیماری اقتصاد مسئله ای بسیار ضروری است و باید از اول شروع کار این دولت در اولویت قرار می گرفت. امروز کشور ما با معضلاتی نظیر رکود، بیکاری، تعطیلی بخش اعظمی از واحدهای تولیدی، تورم، گرانی و احجافهای مالیاتی رنج می برند.

وی با بیان اینکه برخی از کارگزاران می گویند تورم فعلی با جیب مردم سازگار وتورم ۹ درصدی با دخل و خرج مردم سازگاری ندارد، افزود: در پایان عمر این دولت سوال برانگیز است که چرا سه و نیم سال همواره بر طبل مهار تورم و ایجاد صدها هزار شغل کوبیدید و حاضر نشدید به واقعیات جامعه توجه کنید و بحران گرانی و رکود و تورم مهار می کردید امروز کشور ما دچار بحران مدیریت و ناکارآمدی دستگاه اجرایی است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اگر مسئولان در آغاز شروع این دولت به توصیه های حکیمانه و دلسوزانه ی رهبری عمل می کردند قطعا می توانستند همه این مشکلات را با بهترین نحو مدیریت می کردند و ما امروز این همه دچار چالشهای بزرگ اقتصادی نبودیم.بالاخره تیم اقتصادی دولت ناکارآمد و نیازمند ترمیم و بازسازی است.

ایشان بیان داشت: متاسفانه شعار مهم و راهبردی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل فقط در تیتر روزنامه و بنرهای زیبا با کیفیت در در و دیوارهای شهرها جای خود دارد اما از تحقق عینی آن خبری نیست.

حجت الاسلام و السملین لطفی اول آبان ماه سالروز شهادت مظلومانه آیت الله حاج آقا مصطفی فرزند ارشد امام راحل را تسلیت گفت و ادامه داد: این شهید بزرگوار پس از کسب درجه اجتهاد از محضر مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و والد گرامیشان امام امت، همراه ایشان به مبارزه با رژیم فاسد پهلوی برخاست و در پیشبرد اهداف نهضت اسلامی نقش به سزایی ایفا کرد.

وی افزود: بعد از تبعید امام به کشور ترکیه رهبری نهضت را در غیاب امام بعهده گرفت البته ساواک ایشان را دستگیر و به ترکیه تبعید کرد قطعا شهادت مرحوم حاج آقا مصطفی به نهضت پانزده ساله ملت ایران جان تازه ای بخشید به گونه ای که یکباره فراگیر و شکل انقلابی طوفان زا و کاخ ظلم و ستم پهلوی را لرزاند و در نهایت سقوط رژیم پهلوی رقم زد.

امام جمعه ایلام مانع تراشی و سنگ اندازی در روند حرکت علمی کشور و القای شعار ما بدون اتکا به نظام سرمایه داری غرب نمی توانیم را یکی از مولفه های نفوذ فرهنگی دشمن است و گفت: اظهار نگرانی رهبر فرزانه انقلاب از توقف حرکت علمی و گلایه مندی حضرت آقا از دستگاههای ذی ربط دلیل روشنی بر این واقعیت است که مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی علمی و پژوهشی تحت تاثیر القائات عوامل نفوذی نظام سلطه روند پیشرفت علمی دانشمندان جوان و دلسوز ایران اسلامی را کند کرده است.

ایشان ادامه داد: قطعا یکی از اهداف مهم و کاربردی مقامات آمریکایی متوقف نمودن کاروان علمی کشور است و علاوه براین هدف اصلی آمریکاییها و اتحادیه اروپا از اجرای برجام دو ایجاد یاس و نوامیدی در فضای دانشگاههای و مراکز علمی و پژوهشی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی در پایان گفت: هشدارهای مکرر و دلسوزانه رهبر انقلاب به این خاطر است که کارگزاران نظام بویژه مراکز علمی وتحقیقاتی راه نفوذ دشمن که گاهی با چندین واسطه تلاش می کنند مراکز علمی و پژوهشی دانشگاهی را به تعطیلی بکشانند. مسدود کنند و شعار مهم ما می توانیم را در اذهان و افکار نسل جوان نهادینه کنند فضای نشاط و خودباوری را برکشور حاکم کنند زمینه رشد و تعالی و بالندگی جوانان خوش استعداد و خلاق را فراهم کنند.

ارسال نظرات