خبرهای داغ:
ساداتی‌نژاد در جمع خبرنگاران:

عضو کمیسیون آموزش درباره پرونده فوت دانشجوی دکترا دروغ گفته است

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه جمع‌بندی گزارش درباره فوت دانشجوی دکترای دانشگاه کاشان به جلسه بعد کمیسیون موکول شد، گفت: یکی از اعضای کمیسیون آموزش در این باره مصاحبه‌ای کرده و چند دروغ گفته است.
کد خبر: ۸۷۶۴۱۸۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 28 مهر در جمع خبرنگاران، درباره جزئیات جلسه دیروز کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس درباره پرونده فوت دانشجوی دکترای کاشان، گفت: جمع‌بندی، اظهارنظرها و پیشنهادها به جلسه‌ای دیگر موکول شد.

 

وی با اشاره به جامعیت و کامل بودن گزارش فوت دانشجوی مذکور اظهار داشت: بعضی دوستان برای اینکه از علل فوت رد شوند به سراغ موضوعات دیگر می‌روند در حالیکه یک فوتی رخ داده است و ما می‌خواهیم ببینیم چه عواملی موجب آن شده است و وظیفه دیگری نداریم.

 

ساداتی‌نژاد با ابراز شگفتی از بهم ریختگی، آشفتگی و عجله برخی اعضای کمیسیون‌ آموزش در این باره که جای سوال نیز دارد، گفت: اینکه در خلال بررسی پرونده فوت یک دانشجوی دکترا چنین بانگ‌ها و جیغ‌ها شنیده می‌شود گویی خبری است.

 

وی ادامه داد: بعضی می‌خواهند پرونده‌ها را به وادی‌هایی که خود می‌خواهند بکشند و به عمد حرف‌هایی را می‌زنند که از کسانی که ادعا داشته و تحصیلکرده حقوق هستند بعید است. چرا که باید سخنانی بر زبان آورند که بتوانیم در مجامع قانونی آنها را پیگیری کرد؛ مگر می‌شود به کسی اتهام زد؟ مگر می‌شود دروغ گفت؟

 

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات مقرری در نظر گرفته شده برای یک دانشجوی بورسیه شامل 40 درصد متعلق به استاد راهنما، 40 درصد هزینه‌های پایان‌نامه و 20 درصد متعلق به دانشجو است، گفت: از 40 میلیون مقرری بورسیه 16 میلیون آن متعلق به پایان‌نامه است که پس از امتحان جامع باید تأمین شود.

 

وی با اشاره به اینکه دانشجوی فوت شده ورودی مهر سال 90 است، بیان کرد: یکی از دوستان مصاحبه‌ای کرده و دو سه دروغ در آن گفته است.

 

ساداتی‌نژاد در این باره گفت: این دانشجو ورودی مهر 90 است و پول در تیرماه 90 برای او واریز شده و من هم تا خرداد سال 90 رئیس دانشگاه بودم.

 

وی با تأکید بر اینکه هزینه پایان‌نامه هنگام ورود دانشجو به وی داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دانشجو باید وارد مرحله پایان‌نامه بشود تا مقرری مربوط به رساله به او واگذار شود. پس ورود پول موضوع نیست بلکه زمان پایان‌نامه مهم است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یک بحثی هم یکی از نمایندگان درباره کارنامه سلامت کرده و گفته که آن هم در زمان مسئولیت بنده در دانشگاه کاشان بوده است و من تخلف کرده‌آم در حالیکه او ورودی مهر سال 90 است و من آن زمان مسئولیت نداشتم و با اینکه این توضیح به ایشان داده شد ولی باز هم ایشان این دروغ را گفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها