جشنواره مسابقات بومی- محلی و عشایری بسیج منطقه شمال کشور در استان گیلان برگزار می شود

جشنواره مسابقات بومی- محلی و عشایری بسیج منطقه شمال کشور روزهای 29 و 30 مهر در استان گیلان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۶۴۱۱۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان ورزش بسيج، جواد الیاسی مدیر ورزش همگانی بسیج  گفت: جشنواره مسابقات بومی- محلی و عشایری بسیج منطقه شمال کشور با حضور 16تیم روزهای پنج شنبه و جمعه 29 و 30 مهرماه به میزبانی استان گیلان در شهرستان لنگرود در منطقه ساحلی چمخاله برگزار می شود.

الیاسی با اشاره به حضور 400 ورزشکار از روستاها و عشایر کشور در این رقابت ها اظهار داشت: در این جشنواره  که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار می شود، ورزشکاران در 4 رشته اصلی دال پلان، هفت سنگ، کشتی محلی و طناب کشی و 4 رشته فرعی شامل مچ اندازی، پرتاب سنگ، لی لی و پرش طول با هم رقابت می کنند.

مدیر ورزش همگانی بسیج برگزاری این مسابقات را در راستای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری درباره احیای ورزش های بومی و ایرانی عنوان کرد و افزود: در صدد احیای بازی های سنتی و بومی و اصیل ایران در جامعه هستیم و در این رابطه بسیج برنامه ریزی گسترده ای را برای توسعه این رشته ها در دستور کار قرار داده است. در این زمینه از مسئولان و فرماندهان بسیج تقدیر و تشکر می کنم و همچنین قدردان همکاری صمیمانه فدراسیون ورزش های بومی محلی و عشایری جناب آقای جعفری هستیم.


ارسال نظرات