دکتر ابهری در گفتگو با«بسیج»:

اکثر فروشندگان نوزادان معتاد هستند

مدرس دانشگاه بیشترین فروشنده های نوزادان را افراد معتاد برشمرد و خاطر نشان کرد: اکثر والدین فروشنده نوزاد دارای اعتیاد هستند اما والدین غیر معتاد به دلایل مختلفی قیمت های گزافی را پیشنهاد می دهند.
کد خبر: ۸۷۶۳۳۵۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

دکتر مجید ابهری جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص افزایش خرید و فروش نوزادان در روستاها و شهرهای کوچک و عوامل موثر در آن اظهار داشت: مسئله خرید و فروش نوزادان پدیده ناهنجاری است که علاوه بر ایجاد آسیب های اجتماعی باعث جریحه داشتن احساسات جامعه نیز می شود.

وی افزود: در سال های اخیر مشاهده می شود به خاطر دشورای های فرزند پذیری و موانعی دیگر خرید و فروش نوزادان رشد چشمگیری یافته است، خریداران نوزادان خانواده های فاقد فرزند هستند که از اقدامات پزشکی و حرکت در این مسیر نا امید شده اند و در عین حال علاقه به فرزند دار شدن نیز هستند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: باندهای تکدی و قاچاق که از کودکان برای گدایی و توزیع مواد مخدر استفاده می کنند هم از خریداران نوزادان هستند که البته خوشبختانه این گروه در کشور ما وجود ندارد اما ممکن است در شهر های مرزی این اتفاقات رخ دهد که کودکان برای اعضای بدن به باندهای مافیایی فروخته شوند.

این جامعه شناس تصریح کرد: نوزادانی که مورد خرید و فروش قرار می گیرند فرزندان خانواده های فقیر و اکثراً معتاد هستند و خریداران به خاطر مشکلات بعدی بسیاری از اوقات شهر و خانه خود را تغییر می دهند تا ردی از خود بر جای نگذارند.

دکتر ابهری بیشترین فروشنده های نوزادان را افراد معتاد برشمرد و خاطر نشان کرد: اکثر والدین فروشنده نوزاد دارای اعتیاد هستند اما والدین غیر معتاد به دلایل مختلفی قیمت های گزافی را پیشنهاد می دهند. لذا اگر سازمان بهزیستی و نهاد های متولی فرزند پذیری را تسهیل و در شرایط خود تجدید نظر کنند این آسیب به طور چشمگیری کاهش می یابد.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: تصویب قوانین بازدارنده در تشدید مجازات فروشندگان و خریداران، سلب صلاحیت از والدین معتاد و ایجاد پوشش های حمایتی برای خانواده های پر جمعیت و فقیر مخصوصاً حاشیه نشینان در کاهش این مسئله کمک شایانی خواهد کرد، چراکه فرزندآوری محبت الهی است و با توجه به سالمندی جمعیت باید این روند بر اساس موازین شرعی و قانونی حرکت و رشد کند.

دکتر ابهری در خاتمه اطلاع رسانی و آگاهی دادن درباره مشکلات و حوادث بعدی مسئله افزایش خرید و فروش نوزادان در کشور رادر کاهش چشمگیر این آسیب بسیار موثر دانست و افزود: بزرگنمایی این گونه اخبار و سیا نمایی درست نیست اما آگاهی رساندن به جامعه در این زمینه کاری بسیار ارزشمند است زیرا از آسیب ها و خطرات بعدی این مسئله جلوگیری خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار