مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان:

حضور 840 آزاده سرافراز سند غیرت و شهامت فرزندان کردستان است

مدیرکل بنیاد شهید استان کردستان گفت: حضور 840 آزاده سرافراز سند دیگری از غیرت و شهامت فرزندان این استان است.
کد خبر: ۸۷۶۳۲۹۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی در جلسه موسسه پیام آزادگان استان کردستان که با حضور نمایندگان شهرستان‌های تابعه استان در بنیاد شهید سنندج برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت مظلومانه امام حسین(ع) اظهار کرد: آزادگان که بهترین دوران طلایی زندگی خود را در سخت‌ترین شرایط سپری کردند از جایگاه ویژه‌ای نزد ملت قدرشناس ایران برخوردارند.

وی استان کردستان را یکی از پنج استان جنگ‌زده و مرزی در دوران جنگ تحمیلی با رژیم بعثی عنوان کرد و افزود: مردم این استان در دو جبهه داخلی و مبارزه با گروهک ضدانقلاب و دیگری جنگ تحمیلی، بیش از 5 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد.

مدیرکل بنیاد شهید کردستان با بیان اینکه یک هزار 200 شهید در لباس سربازی در خط مقدم جبهه در این استان شربت شهادت را نوشیدند، اظهار کرد: حضور 840 آزاده سرافراز سند دیگری از غیرت و شهامت فرزندان این استان است.

سلیمانی کسب رضای خداوند را هدف نهایی آزادگان معرفی کرد و گفت: نکته‌ای که به این عزیزان در بند اسارت قداست می‌بخشید تحمل، ایستادگی و مقاومت در برابر شکنجه‌های قرون وسطایی رژیم بعثی که تعداد شهیدان جنگی خود گواهی بر این مهم است.

وی تعداد اسرای استان را که شربت شهادت نوشیدند 18نفر اعلام کرد و افزود: آزادگانی که بعد از پایان جنگ به میهن باز گشتند از حضور پرخیر و برکت این عزیزان با اشتغال در ادارات و ارگان‌های دولتی به عنوان یادگاران هشت سال دفاع مقدس بهره‌مندیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به سهمیه 25درصدی استخدامی فرزندان جانبازان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی به عنوان یک تشکل موظف است زحمات آزادگان را جبران کند مهم‌ترین مشکلات جامعه آزادگان بحث اشتغال فرزندان این عزیزان است که از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است.

سلیمانی در ادامه هدف از ایجاد این موسسه پیام آزادگان را تامین فضای دوستی و فرهنگی و معنوی دانست و گفت: با انسجام میان آزادگان اگر یکی از آن‌ها مشکلی، معضلی و یا نقصی داشتند در این فضای همدلی، دوستی و فرهنگی در صدد رفع آن به این مهم بپردازیم.

وی در پایان با بیان اینکه شهید همیشه جاوید است و با این روحیه و فرهنگ از این نظام و انقلاب پاسداری کرده و شربت شهادت نوشیدند، افزود: حال وظیفه ما است که از آزادگان، فرزندان شهدا و ایثارگران عزیز میهنمان، ایران حمایت کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار