نماینده مردم پاوه در مجلس در گفتگو با«بسیج»:

وزارت بهداشت برای هزینه های سرسام آور درمان ناباروری فکری کند

شهاب نادری گفت: متأسفانه همچنان هزینه های درمان ناباروی در کشور ما بسیار سرسام آور و بالاست و بیماران از این بابت رنج می برند.
کد خبر: ۸۷۶۲۹۳۰
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

شهاب نادری نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص هزینه های بالای درمان بیماری ناباروری در کشور و مشکلات ناشی از آن برای زوجین بیان داشت: متأسفانه همچنان هزینه های درمان ناباروی در کشور ما بسیار سرسام آور و بالاست و بیماران از این بابت رنج می برند.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: مشخص نیست که با چه آیتم و گزینه ای این هزینه ها را می گیرند؛ مثلاً دکتران زنان و زایمانی را داریم که مبلغ 10 میلیون از بیماران می گیرند تا مشکل ناباروری آنها را حل کنند و مشکل زوج نابارور هم برطرف نشده است؛ لذا مسئولان باید برای هزینه های کمرشکن درمان این بیماری که مبتلایان را گرفتار کرده فکری کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی آموزش و بهداشت برای آحاد جامعه باید رایگان باشد تاکید کرد: مسئولیت کاهش هزینه های درمان ناباروری با وزارت بهداشت است.

نادری در خاتمه با اشاره به مشکلات ناشی از عدم توانایی پرداخت هزینه های بالای درمان ناباروری برای زندگی زوج ها تصریح کرد: در حال حاضر خانواده های گرفتار این بیماری به دلیل هزینه های بالای پزشکی و همچنین درمان ناباروری، درگیر مشکلاتی مانند جدایی و طلاق و ضعیت بدی شده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار