حجت الاسلام رکنی:

نهضت ما زنده ایم باید به عنوان یک فرهنگ در بین دختران نهادینه شود

بوشهر ـ حجت الاسلام رکنی در بین دانش اموزان بسیجی شهرستان بوشهر گفت: نهضت ما زنده ایم باید به عنوان یک فرهنگ در بین دختران نهادینه شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۴۶۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹





به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان بوشهر، حجت الاسلام رکنی رئیس ستاد نمازجمعه شهرستان بوشهر، در جمع دانش آموزان بسیجی این شهرستان در حسینیه عاشقان ثارالله گفت: دختران جوان و نوجوان نسل امروز بايد از زندگي اين بانوان و زنان شهيد درس بگيرند كه در سخت‌ترين شرايط دست از حجاب، ولايت‌مداري، مقاومت و دفاع از ارزش‌ها نكشيدند و تا پاي جان مبارزه كردند.

حجت الاسلام رکنی بيان كرد: نهضت ما زنده‌ايم يك نهضت خودجوش مردمي است كه در آن دختران جوان با بهره‌گيري از كتاب من زنده‌ام و الگو قرار دادن دختر جوان ايراني كه توانست دشمن را به زانو در آورد و در دوران اسارت خود‌گويي دشمن اسير اقتدار، صلابت، ايمان و شجاعت اين دختر جوان بوده است، اعلام كنند با تبعيت از ولايت به اين موضوع مي‌باليم و در جهت رشد و پيشرفت كشور قدم برمي‌داريم.

وي با بيان اينكه هدف از اين تجمع مبارزه با جنگ نرم دشمن است، بيان كرد: ترويج و توسعه فرهنگ عمومي دفاع مقدس با ارائه الگوهاي عملي حضور زنان در اين عرصه، حفظ ارزش‌هاي انقلاب اسلامي بين نسل جوان و همچنين ارتقاي نگرش و بينش دختران سرزمين‌مان از جمله اهداف مهم اين نهضت است.

حجت الاسلام رکنی  ادامه داد: نهضت ما زنده ایم با هدف احیای هویت دینی در راستای دفاع از ارزش های اسلام وانقلاب و فرهنگ ملی کشور در بین دختران جوان تشکیل شده است.

گروه مخاطبین نهضت ما زنده ایم، دخترانی است که در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری و ورزش حضورمثبتی در جامعه داشته و با این حضور سنگ بنای این نهضت را مستحکم می کنند؛ دخترانی که در انتخاب مسیر دچار سردرگمی هستند و این نهضت آنها را به سمت ارزشهای دینی و ملی هدایت می کند.

وی گفت: دختران جوان و نوجوان نسل امروز باید از زندگی این بانوان و زنان شهیده درس بگیرند که در سخت ترین شرایط دست از حجاب، ولایت مداری،مقاومت و دفاع از ارزش ها نکشیدند و تا پای جان مبارزه کردند.

وی افزود: در حال حاضر که به واسطه توطئه های همه جانبه استکبار جهانی در قالب جنگ نرم خصوصا در حوزه فرهنگ گروه زیادی از جوانان این ملت بالاخص دختران جوان با آسیب های گوناگونی روبرو شده اند شایسته است متولیان فرهنگی و سازمانها و نهادهای دلسوز در راستای باز گرداندن این جوانان به هویت دینی وملی خود برنامه ریزی نمایند .

رکنی تصریح کرد: از جمله اهداف مهم این نهضت ، ارتقاء سطح آگاهی دختران جوان کشورعزیزمان نسبت به جایگاه و مسئولیت زن مسلمان و احیاء هویت دینی در راستای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و فرهنگ ملی کشور عزیزمان و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی بین نسل جوان از جمله اهداف مهم این نهضت است که در استان اجراء می شود .

مسئول بسیج دانش آموزی خواهران شهرستان بوشهر نیز گفت: شجاعت ، عفت ، احساس مسئولیت ، ایثار و از خود گذشتگی در بین دختران جوان و ترغیب مخاطبان به تقویت و تحکیم مبانی اعتقادی از جمله اهداف مهم دیگر این نهضت است.

طیبه جمیری گفت: ما پیرو مکتبی هستیم که در این مکتب مولا و مقتدای ما امام علی‌(ع) و امام حسین(ع) هستند و دختران جوان ما بایستی پا جا پای شیرزنان کشورمان بگذارند و مقاومت و سربلندی را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

جمیری افزود: وجود زنانی خوش‌فکر، تحصیل کرده، مدبر و ورزشکار از افتخاراتو سرمایه های نظام و اسلام است.

در ادامه نیز رئیس دبیرستان دخترانه شاهد، عفیف، شجاع ،مسئولیت پذیر را از صفات زنان جامعه اسلامی برشمرد و افزود: اگر دشمنان بخواهند جامعه‌ای را به نابودی بکشانند از به فساد کشاندن زنان و دختران این کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: دشمن بواسطه راه اندازی جنگ نرم و بوسیله شبکه های موبایلی سعی دارد، نقشه های شوم خود را عملی کند که لازم است در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر حجاب به عنوان سلاحی کار آمد در برابر دشمنان خاطر نشان کرد:بزرگترین زینت زن حفظ حجاب است و تا زمانی که زنان جوامع اسلامی این ارزش مهم را پاس بدارند دشمن راه بجایی نخواهد برد.

در پایان برنامه بیانیه نهضت ما زنده ایم قرائت و از روضه خوانی و مداحی برادر عمار صفوی به

استفاده شد. 







انتهای پیام/


ارسال نظرات