اظهارات نماینده مجلس به تأثیر آموزه های دینی در گفتگو با «بسیج»:

تقویت باورهای دینی ریشه جرم و جنایت را می خشکاند

دهقانی گفت: آرامش جامعه با ارامش درونی انسان ها رابطه دارد و هرقدر آدمی دچار نا آرامی درونی داشته باشند این نا آرامی ها به داخل جامعه هم سرایت می کند.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۰۰
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

محمد دهقانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تأثیر آموزه های دینی و تربیتی در کاهش آمار جرم و جنایت گفت: به هر اندازه ای که اعتقادات یک جامعه قوی تر و پایبندی افراد به موازین دینی بیشتر باشد خطا و جرم و جنایت کاهش پیدا می کند.

وی افزود: یکی از مهم ترین موازین دینی رعایت حقوق انسان ها است همه بزهکاری ها و جنایت هایی که صورت می گیرد از زیرپا گذاشتن حقوق انسان ها نشأت می گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هر مقدار که مردم به حقوق انسان ها بیشتر پایبند باشند و دنیا را محل گذر بدانند که باید در جهان دیگر پاسخگوی اعمال و رفتارشان باشند طبیعی است که حق دیگران را بیشتر رعایت می کنند و آمار خطاها و جنایات کاهش پیدا می کند به همین دلیل در ماه رمضان که افراد جامعه امساک می کنند و تقوای بیشتری دارند و یا در ماه های محرم و صفر به عزاداری ها مشغول هستند آمار بزهکاری ها و جنایات کم می شود.

آرامش جامعه با ارامش درونی انسان ها رابطه دارد و هرقدر آدمی دچار نا آرامی درونی داشته باشند این نا آرامی ها به داخل جامعه هم سرایت می کند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار