عضو مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:

تقویت باورهای دینی جرم در جامعه را کاهش می دهد

رحیمی گفت: وقتی پدیده جرم در جامعه اتفاق می افتد دلایل مختلفی می توان برای آن متصور بود اما تأثیرپذیر انسان از آموزه های دینی می تواند عامل مؤثری در کاهش جرم و جنایت در جامعه باشد.
کد خبر: ۸۷۶۱۷۲۰
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، گفت: آموزه های دینی و اخلاقی یک کنترل درونی برای هر انسانی به دنبال دارد به طور کلی فلسفه آمدن پیامبران همین است که در قرآن هم به آن اشاره شده است حتی سایر کتب آسمانی بر تزکیه نفس، خودسازی و تربیت افراد تأکید دارند.پیامبر(ص) نیز بر اساس اهمیت جهاد با نفس را مهم تر از جهاد در میدان نبرد اعلام کرده اند.

وی افزود: بر همین اساس رسول اکرم(ص) مبارزه با نفس را جهاد اکبر و جهاد در میدان جنگ را به جهاد اصغر تعبیر می کنند که نشان می دهد چقدر دین برای تزکیه نفس اهمیت قائل است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: وقتی پدیده جرم در جامعه اتفاق می افتد دلایل مختلفی می توان برای آن متصور بود اما تأثیرپذیر انسان از آموزه های اخلاقی و رفتاری و باورهای دینی می تواند عامل مؤثری در کاهش جرم و جنایت در جامعه باشد.به شرط آنکه ما سایر بسترهای جرم خیزی را کاهش دهیم و از اخلاق و آموزه های دینی انتظار نداشته باشیم تا ضعف های ما در سایر بخش ها را جبران کند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار