امام جمعه لاهیجان:

ریشه بسیاری از گرفتاری‌ها در جامعه از نداشتن حجاب و عفاف است

امام جمعه لاهیجان در خصوص اهمیت حجاب و عفاف، متذکر شد: در جامعه ریشه همه بدبختی‌ها، خسارت‌ها، گرفتاری‌ها، بدتربیتی‌ها و جدایی‌ها از نداشتن حجاب و عفاف است لذا باید در این ایام از تبلیغات محیطی استفاده شود.
کد خبر: ۸۷۶۰۹۷۷
|
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عبدالله‌زاده پاشاکی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با محوریت ماه محرم، اظهار کرد: باید در این ایام در مجالس بهترین حرف‌ها، کردارها و رفتارها صورت پذیرد و این مسئله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. در واقع باید سنت‌های غلط شکسته شود، زیرا افرادی مومن و مسلمانند ولی نیاز به فرهنگسازی دارند.

امام جمعه لاهیجان در خصوص برگزاری نماز ظهر عاشورا، گفت: امسال هم همانند سال‌های گذشته در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

وی همچنین درخصوص اهمیت حجاب و عفاف، متذکر شد: در جامعه ریشه همه بدبختی‌ها، خسارت‌ها، گرفتاری‌ها، بدتربیتی‌ها و جدایی‌ها از نداشتن حجاب و عفاف است لذا باید در این ایام از تبلیغات محیطی استفاده شود.

قربانی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار لاهیجان نیز، اضافه کرد: هر ساله نماز ظهر عاشورا با نظارت شورای تامین در شهر و روستا برگزار می‌گردد. در جهت نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی که شهید کربلا در میدان نبرد نماز را برپا داشت به اهمیت نماز اول وقت می‌رسیم که به امید خدا برای اجرایی کردن آن نیاز به همت جمعی و هماهنگی لازم با هیئت‌های مذهبی می‌باشد و ان‌شاءالله امسال بهتر از سنوات گذشته آن را اجرایی می‌کنیم.

نگار نادری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی لاهیجان نیز در ادامه، گفت: شورای فرهنگ عمومی عالی‌ترین مقام تصمیم‌گیری در مورد مسائل فرهنگی شهر و سیاست‌گذاری و نظارت بر فرهنگ است و از وظایف آن مطالعه دائمی فرهنگ موجود و بررسی موضوعات مهم در جلسات می‌باشد و گاه نیاز است یک موضوع در چندین جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات