حسین هوشیار در گفتگو با «بسیج»:

عزاداری ناب و اصیل، جوانان را جذب می‌کند/ تذکر تکرار تاریخ را در اشعار بگنجانیم

مداح اهل بیت گفت: وقتی عزاداری ناب و اصیل عرضه شود جوانان را هم جذب می کند و مبادا مداحان عزیز به بهانه نوع آوری یا به اسم جذب جوانان خدای ناکرده از روش هایی استفاده کنند که وهن اهل بیت و دور از شأن آنها باشد.
کد خبر: ۸۷۵۹۸۰۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
حسین هوشیار مداح اهل بیت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و وظیفه سنگین مداحان و سخنرانان در این ایام گفت: با توجه به اقبالی که عموم مردم به لطف امام حسین (ع) به مداحان و مرثیه خوانان سیدالشهدا به خصوص در این ایام دارند به عقیده بنده فرصت بی بدیلی است برای آنها تا بتوانند اهداف قیام اباعبدالله (ع) را برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: مداحان در اشعار و شورهای خود علاوه بر جنبه های احساسی که بسیار هم لازم است به جنبه های معرفتی و حماسی قیام عاشورا نیز بپردازند. یعنی فرصتی است تا مردم را با ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) در قالب اشعار حماسی ارزشی و احساسی آشنا کنیم و این از عهده مرثیه خوانان و مداحان بر می آید.

هوشیار گفت: معتقد هستم محرم و صفر فرصت خوبی هست تا عزاداری ها را به سبک و سیاقی که بتواند تفکر و تعمق را در مستمعین زنده کند رهنمون کنیم و در عین حال معتقدم که جوانان هم جذب خواهند شد. وقتی عزاداری ناب و اصیل عرضه شود جوانان را هم جذب می کند و مبادا مداحان عزیز به بهانه نوع آوری یا به اسم جذب جوانان خدای ناکرده از روش هایی استفاده کنند و شیوه هایی را در عزاداری به کار ببرند که وهن اهل بیت و دور از شأن آنها باشد.

مداح اهل بیت اظهار داشت: با توجه به اینکه در چند سال اخیر جریان وهابیت و تکفیری خیلی نمود پیدا کرده فرصت خوبی است تا بتوانیم تفکرات آنها را در قالب اشعار بگنجانیم و آنها را رسوا کنیم و در عین حال یک مقایسه تاریخی بین امروز و 1400 سال قبل و جنس دشمنانی که امام حسین (ع) را به شهادت رسانیدند داشته باشیم. یعنی مقایسه بین یزیدیانی که درآن زمان بودند و تکفیری هایی که امروز هستند به نوعی می توان گفت تاریخ در حال تکرار شدن است و تذکر این تکرار تاریخ را ما باید در اشعار و عزاداری هایمان داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار