به یاد حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) شهید دشت کربلا

سوگواره «احلی من العسل» در بوشهر برگزار شد

در ششمین روز از ماه محرم‌الحرام به یاد حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) شهید دشت کربلا نوجوانان حسینی سوگواره «احلی من العسل» در بوشهر برگزار کردند
کد خبر: ۸۷۵۹۶۷۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ آیین سوگواره «احلی من العسل» در ششمین روز از ماه محرم‌الحرام، به یاد حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) شهید دشت کربلا در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

نوجوانان سیاه پوش بوشهری با سربند یا حسین(ع) و یا حضرت قاسم(ع) در این مراسم حضوری باشکوه داشتند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هدف از برگزاری این مراسم را انتقال فرهنگ عاشورایی به دانش آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: سوگواره «احلی من العسل» برای تکریم شهدای نوجوان و جوان عاشورایی و آشنایی نوجوانان با شخصیت حضرت قاسم (ع) و الگو قرار دادن شخصیت این شهید دشت کربلا است.

حجت الاسلام حامد بردستانی با اشاره به اینکه تربیت یک امر تدریجی است، تصریح کرد: تربیت هر چند یک امر تدریجی است ولی فضیلت‌ها و رذیلت‌ها به تدریج در افراد پدیدار می‌شود که  در این سن برای شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان حضرت قاسم(ع) بهترین الگو برای نوجوانان است.

وی تاکید کرد: برای نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی و انتقال این ارزش‌ها به دانش آموزان باید هنجارها، نمادها و رفتارهای صحیح را در قالب آموزش‌های مداوم به دانش آموزان ارائه شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر بابیان اینکه نوجوانان این استان در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند، افزود: دانش‌آموزان استان بوشهر در سن نوجوانی با پیروی از ولی فقیه زمان خود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل همچون قاسم بن الحسن(ع) حماسه‌ها آفریدند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن در عرصه فرهنگی که دانش‌آموزان‌ را  هدف قرار داده است، تاکید کرد: نوجوانان باید در این عرصه با بصیرت‌افزایی نگذارند اهداف دشمن محقق شود که الگو پذیری از شهدای دشت کربلا مهم‌ترین راهکار در این میدان نبرد است. در این مراسم  دانش‌آموزان در سوگ شهدای دشت کربلا عزاداری کردند

 

ارسال نظرات