مدرس دانشگاه در گفتگو با«بسیج»:

محرومیت عاطفی عامل اصلی گرایش دختران به قلیان است

بسیج گفت: مصرف قلیان توسط دختران به عنوان کلاس و پرستیژ اجتماعی محسوب شده که به دلیل محرومیت های عاطفی از جانب خانواده و جامعه است که برای جبران و یا پوشش کمبود عاطفی خود به سمت این کارها می روند.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۲۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید چهار محال و بختیاری و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به شیوع مصرف قلیان در میان دختران و آسیب های آن اظهار داشت: یکی از نتایج پذیرش فرهنگ نادرست غرب عمل کردن به همه آموزه هایی است که متاسفانه وجود دارد.

وی افزود: وظیفه مسئولان، اندیمشندان حوزه و دانشگاه و حتی هنرمندان این است که هشدارهای لازم را برای جامعه به ویژه جوانان در این حوزه بدهند اما آنچه که الان شاهدش هستیم این است که جوانان ما تحت تاثیر رفتارها و ناهنجاری های زشت و غلط غرب شده اند که یک نمونه آن گرایش به مواد مخدر و قلیان است.

این استاد دانشگاه خاطر شان کرد: مصرف قلیان توسط دختران به عنوان کلاس و پرستیژ اجتماعی محسوب شده که به دلیل محرومیت های عاطفی از جانب خانواده و جامعه است که برای جبران و یا پوشش کمبود عاطفی خود به سمت این کارها می روند که از نظر مالی کم هزینه بوده اما از نظر شخصیتی پرهزینه است.

بسیج با بیان راهکارهای مقابله با شیوع مصرف قلیان در دختران گفت: مسئولان و اندیشمندان جامعه باید در حوزه های مختلف روشنگری کنند و با این ناهنجاری مقابله جدی شود؛ دستگاه های نظامی و دادگستری باید با افراد سودجو و قاچاقچیان تنباکو مقابله کنند اما متاسفانه همت و اراده ای در دستگاه های اجرایی به دلایل سیاسی و غیره وجود ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار