حجت الاسلام سلیمی در گفتگو با «بسیج»:

مسئولان به جای آمارسازی برای رفع بیکاری جوانان تلاش کنند

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید آقایان به جای آمارسازی ها برای رفع بیکاری جوانان کمر همت ببندند و تلاش کنند.
کد خبر: ۸۷۵۸۹۹۵
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: در حال حاضر ملاک ها برای اعلام آمار بیکاران کشور متفاوت است.

وی افزود: با کمال تاسف برخی نهادها افرادی را که در هفته یک ساعت کاری انجام دهند را بیکار نمی دانند و شاغل به حساب نمی آورند!

این نماینده مجلس تصریح کرد: مشکل ما این است که در تعریف بیکار و شاغلان دست کاری کرده اند و همین امر موجب شده آمار واقعی بیکاران دستخوش تغییرات عجیب و غریبی شود. برخی آمار بیکاران را تا 11 میلیون و برخی هم 5/2 میلیون اما آنچه که ما در حال حاضر در سطح جامعه لمس می کنیم این است که عدد واقعی بیکاران از 5/2 میلیون نفر قطعاً بیشتر است.

سلیمی یادآور شد: جالب است که برخی مسئولان رسمی هم آمار متفاوتی از بیکاران اعلام می کنند؛ وزیر کشور، مرکز آمار، رئیس جمهور، مرکز پژوهش ها و بانک مرکزی هر کدام آمار های متفاوتی را بیکاران ارائه داده اند، و این تعدد آمارهای اعلامی تصمیم گیرندگان را در یک سردرگرمی عجیب و غریب فرو برده است مشخص نیست ما باید حرف چه کسی را بپذیریم در حقیقت مرجع واحدی برای تعاریف بیکار و شاغل وجود ندارد و این آسیب زاست.

این نماینده مجلس در خاتمه گفت: باید آقایان به جای آمارسازی ها برای رفع بیکاری کمر همت ببندند و برای رفع بیکاری تلاش کنند، آقای روحانی قول داد 100 روزه بیکاری را حل کند و الان صد روز هم تمام شده است؛ بعضی ها باید از دادن وعده های خود و عمل نکردن به آن شرمنده باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار