معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

معضلات جامعه با اجرای امر به معروف و نهی از منکر قابل حل است

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: مشکلات و معضلات جامعه فقط با اجرای امر به معروف و نهی از منکر قابل حل است لذا باید همه تلاش کنیم تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فرهنگ شود.
کد خبر: ۸۷۵۸۵۵۲
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، جعفر شفیعی، معاون اداره ها و سازمان های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان امروز، ۱۵ مهر در جمع کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به مناسبت گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: مشکلات و معضلات جامعه فقط با اجرای امر به معروف و نهی از منکر قابل حل است لذا باید همه تلاش کنیم تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فرهنگ شود و بهترین روش مردمی کردن امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه انجام امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و نیاز به حضور تمام اقشار و مردم و سازمان‌ها دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر نباید دولتی شود بلکه دولت ها و مسئولین باید از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند. در واقع همه باید در این راستا تلاش کنیم و همه این کارها در ابتدا نیازمند فرهنگ‌سازی است.

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان ادامه داد: وظیفه ما این است که «تذکر لسانی» را احیا و شورای امر به معروف را در سازمان‌ها راه اندازی کنیم که خوشبختانه در نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان این شورا فعالیت های مطلوب و با برنامه ای دارد..

شفیعی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات «پیام مهربانی» است، زیرا آمر به معروف باید اخلاص در عمل داشته باشد و در دین آمده همه باید آمر به معروف باشیم.

وی تصریح کرد: مبنای این کارها بر روی مهربانی و دوستی است و حق نداریم شخصیت کسی را خرد کنیم. این تذکرات باید دوستانه باشد و یا مخفیانه صورت بگیرد چون این گونه اثراتش بیشتر است.

شفیعی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبری محور کار ستاد احیاست و باید این نگاه را در جامعه ایجاد کنیم تا همه در این کار مشارکت داشته باشند.

وی شهدا را سفیران شایسته امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: شهدا و ایثارگران در صحنه عمل با ایثار خودشان آمر و ناهی واقعی بودند و این فرضیه را به اثبات رساندند. امروز خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ادامه دهنده این راه ارزشمند هستند.

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه باید مروجان خوبی برای این ارزش ها باشیم، تاکید کرد: این راه راهی است که باید ادامه داشته باشد، زیرا براساس قرآن کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند به رستگاری می رسند.

به گزارش بسیج، در حاشیه این مراسم، مسابقه اذان با عنوان «منادیان نور» به مناسبت نکوداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد و در پایان از ۶۰ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در دو گروه سنی بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال تجلیل شد.

 

ارسال نظرات