دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران مطرح کرد

خصوصی‌سازی در مازندران موجب فقر کارگران و تعطیلی کارخانه ها

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، گفت: خصوصی‌سازی جز فساد و بی‌بندوباری و یأس و ناامیدی و فقر، برای مازندرانی‌ها حاصلی به بار نیاورد.
کد خبر: ۸۷۵۵۲۴۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،نصرالله دریابیگی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کارگران در حزب جمهوری اسلامی به فعالیت می‌پرداختند و سپس خانه‌کارگر راه‌اندازی شد، اظهار کرد: در مازندران چهار شعبه خانه‌کارگر تشکیل شد که شامل قائم‌شهر، ساری، آمل و بهشهر است و مهم‌ترین هدف خانه‌کارگر دفاع از حقوق کارگران و رساندن صدای کارگران به گوش مسئولان و نشان دادن رنج و درد این عزیزان است.


وی افزود: کارگران و بازنشستگان به شدت مشکلات معیشتی دارند و خرج و دخلمان با هم مطابقت ندارد و مهم‌ترین عامل رکود اقتصادی در جامعه و کمبود حقوق کارگران است که قدرت خرید آن‌ها را تا حد زیادی کاهش داده است.

دریابیگی تصریح کرد: چه کسی می‌تواند با ماهی 920 هزار تومان زندگی کند؟ در حال حاضر کارگران با این حقوق زندگی خود را با زحمت به پیش می‌برند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، با اشاره به جریان خصوصی‌سازی در مازندران جز فقر و تعطیلی کارخانه‌های مظلوم چیز دیگری به ارمغان نیاورد، گفت: بسیاری از کارخانه‌هایمان تعطیل و کارگرانش اخراج شدند و برخی از کارگران اخراج شده به سمت خلاف رفتند و برخی‌ها سکته کردند و از دنیا رفتند بنابراین جریان خصوصی‌سازی جز فساد و بی‌بندوباری و یأس و ناامیدی و فقر، برای مازندرانی‌ها حاصلی به بار نیاورد.

این مسئول، با بیان اینکه خصوصی‌سازی باید در زمینه تقسیم عادلانه ثروت در بین مردم انجام شود اما این مسئله را در مازندران شاهد نبودیم، خاطرنشان کرد: در گذشته 5 هزار کارگر در نساجی مازندران در حال فعالیت بودند اما همین جریان خصوصی‌سازی موجب شد که تعداد کارگرانش به 300 نفر برسد که هر کدام نیز مشکلات خاص خود را دارند.

دریابیگی تصریح کرد: تورم مرگ فقرا و جشن اغنیا است که امیدواریم صدایمان را دولتمردان بشنوند.

 وی به عملکرد رفاهی خانه کارگر اشاره کرد و افزود: در مازندران هزار و 450 نفر از بازنشستگان را به اتفاق خانواده‌هایشان برای زیارت به مشهد فرستادیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه باید در جامعه این موضوع نهادینه شود که کار جوهره حیات انسان‌ها و کارگر قلب تپنده جامعه انسانی است، گفت: دولتمردان باید مشکلات کارگران را حل کنند و امیدواریم کارگران زندگی آبرومندانه داشته باشند.

این مسئول، افزود: با کار و تلاش راندمان تولید مشکلات و فقر رفع می‌شود و رونق اقتصادی هنگامی توسعه می‌یابد که قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه 2 میلیون و 800 هزار نفر کارگر و 120 هزار بازنشستگان، مستمری‌بگیران و از کار افتادگان و بازماندگان در مازندران هستند، یادآور شد: حدود 60 درصد بازنشستگان مستمری‌بگیر هستند.

دریابیگی با اشاره به اینکه بازنشستگانی که 30 سال برای این نظام کار کردند وضعیت بدی دارند، عنوان کرد: در مازندران هفت بیمارستان با حمایت تأمین اجتماعی ساخته شد و در دولت گذشته دو بیمارستان به وزارت بهداشت و درمان هبه شد و این اموال مربوط به تأمین اجتماعی است و باید در این چرخه وارد شود.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت و درمان به بهانه بیمه سلامت اجتماعی، تأمین اجتماعی را با بهداری یک کاسه کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، درباره نساجی شماره یک مازندران با بیان اینکه طی نامه‌ای به آنان اعلام کردیم کاری نکنید که از این بستر قائم‌شهری‌ها دو بار گزیده شوند چراکه یکب ار واگذار شد و فردی که همین مشکلات را برای چیت‌سازی بهشهر ایجاد کرد و در حال حاضر آنجا ویرانه‌ای بیش نیست، گفت: نساجی قائم‌شهر را به مردم این شهر واگذار کنید و اولویت کارگران و مردم این شهر هستند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه دولت گذشته و دولت کنونی لایحه‌ای را در زمینه کارگری ارائه دادند که جامعه کارگری مخالف این لایحه است، گفت: اصلاحات باید به نفع محرومان و کارگران باشد و از دولت درخواست می‌شود این لایحه را پس بگیرد و لایحه 7 قانون اساسی را در زمینه کارگری اصلاح کند.
منبع: دانا
ارسال نظرات