حجت الاسلام گواهی :

عشق به ولایت باعث می شود که در اثر جریانات و تحولات، رنگ عوض نکنیم

مراسم جشن عید غدیر با سخنرانی حجت الاسلام گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران بزرگ در سازمان قضایی نیروهای مسلح مرکز با حضور کارکنان برگزار شد
کد خبر: ۸۷۵۴۹۶۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) در تبیین شخصیت مولای متقیان حضرت علی(ع) گفت: سه آیه در قرآن کریم داریم که در شأن و مقام حضرت علی(ع) و مربوط به واقعه غدیر خم است، یکی آیه67 سوره مائده است که می فرماید: «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک» ای پیغمبر لازم است شما علی (ع) را به مردم معرفی کنی و اگر این کار را نکنی رسالت خود را انجام نداده ای.

وی افزود: دومین آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم اسلام دینا» است یعنی امروز دین کامل و نعمت ولایت بر شما تمام شد.

تولیت آستان مقدس امام زاده صالح ادامه داد: سومین آیه در سوره معارج است که می فرماید: «سأل سائل بعذاب واقع»؛ وقتی پیامبر(ص) به امر خدا حضرت علی(ع) را به عنوان امامت به مردم معرفی کرد، شخصی به نام حارث بن نعمان به محضر پیامبر آمد و گفت یا رسول الله! آیا نماز را شما بر مردم واجب کردی یا خدا؟ پیامبر فرمود: خدا، وی پرسید: حج را تو به مردم گفتی یا خدا؟ پیامبر فرمود: خدا، آن فرد پرسید که علی (ع) را تو مردم معرفی کردی یا خدا؟ پیامبر فرمود: خدا، پس در این هنگام آن فرد دستان خود را روی آسمان کرد و گفت: خدایا اگر بناست من از امروز از علی بن ابیطالب اطاعت کنم سنگی از آسمان نازل شود و مرا از پای درآورد؛ هنوز چند قدمی فاصله نگرفته بود که عذاب نازل و آن فرد به درک واصل شد.

وی به عواملی که باعث تغییر فضای غدیر بعد از رحلت پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: وجود بغض و کینه در برخی افراد که در زمان پیامبر نمی توانست خود را نشان دهد و عدم سنخیت مردم با علی بن ابیطالب(ع) بود، چون نمی توانستند با ایشان حرکت کنند و خودشان را با امام وفق بدهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) افزود: حسد، جهل، ناآگاهی و عوام فریبی از دیگر عواملی بود که باعث تغییر فضای غدیر شد، مردم آگاهی لازم را نداشتند و معاویه با مکر و حیله مردم را فریب می داد.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی با بیان اینکه عشق به امامت و ولایت باعث می شود که ما در اثر جریانات و تحولات، رنگ عوض نکنیم، گفت: اگر زمانی نظام و حکومت، عذر ما را خواست و مسئولیتی را از ما گرفت آیا علاقه ما به انقلاب و ارزش‌های اسلامی و انقلابی باقی می ماند یا تا زمانی که مسئولیت داریم نظام اسلامی را دوست داریم؟

وی در ادامه، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تغییر عقیده برخی افراد به مرور زمان گفت: برخی افراد قبلاً طور دیگری سخن می گفتند اما امروز چه طور شده که در یک فضای دیگر قرار گرفته اند؟!

منبع؛ میزان
ارسال نظرات