حمیدرضا
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام در اردوی صالحین بسیج فرهنگیان+تصویر
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام گفت: نظام خانواده، آموزش و پرورش و فضای مجازی در تربیت فرزندان جامعه تاثیر بسزایی دارد و این مولفه های تربیتی خیلی مهم هستند.
کد خبر: ۸۷۵۳۴۸۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ علی بیرانوند مدیر کل آموزش و پرورش استان در جلسه حلقه صالحین بسیج فرهنگیان که در اردوگاه هفت تیر ایوان برگزار شد، بیان کرد: معقوله تعلیم و تربیت فراگیر است و آموزش و پرورش بخشی از این دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه تربیت شاخه ها و عوامل متعددی دارد؛ تصریح کرد: اولین جایگاه تربیت فرزندان جامعه نهاد مقدس خانواده است و اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اهمیت این نهاد مقدس دستوراتی صادر کردند که سرلوحه کار همه قرار بگیرد.

بیرانوند افزود: تربیت اتفاق نمی افتد مگر نهاد مقدس خانواده اصالت خود را حفظ کند و همه به این نهاد کمک کند.

مدیر کل آموزش و پرورش اظهار کرد: بخش دیگر تعلیم و تربیت آموزش و پرورش است که بیش از 13 میلیون دانش آموزش روزانه نیمی از وقتشان را در مدرسه سپری می کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه در تربیت فرزندان جامعه؛ گفت: رسانه در تربیت نسل کودک، نوجوانان و جوانان خیلی مهمتر از دو بخش دیگر هستند و با وجود فضای مجازی دیگر اوقات خود را در آن سپری می کند و از دنیای خانواده بریده می شود.

علی بیرانوند فضای مجازی را یک فرصت و تهدید تلقی کرد و عنوان کرد: رسانه های نو پدید چند سال است با رشد فوق العاده ای در بین افراد نقش مهمی در تربیت بر عهده دارد و استان ایلام خیلی در این زمینه پیشرفته است.

وی، همسالان، جامعه و محیط زندگی فرزندان این کشور را تاثیر گذار بر تربیت دانست و اظهار کرد: در سند تحول بنیادی تعلیم و تربیت ساعت های زیادی تعریف شده که یکی از آن تربیت علم و فناوری است که همه زمینه های آموزشی را در بر گرفته است.

بیرانوند مدیر کل آموزش پرورش ایلام تصریح کرد: آموزش و پرورش به معنای عام تاثیر می پذیرد و تاثیر گذار هم خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام، یکی از دغدغه های ملت موضوع وجدان کاری خواند و ابراز کرد: متاسفانه دیده شده که مسئولی خدمت گذاری می کند و خدمت گذاری نمی کند برابر هستند و همین حرکت هاست که وجدان کاری را خدشه دار می کند.

وی به شعار سال 95 تاکید کرد و گفت: اقدام و عمل دو معقوله بهم پیوسته هستند و نباید افکارمان را فقط در قالب شعار مطرح کرد بلکه باید این حرکت ها اجرایی شود.

بیرانوند؛ خود بینی در بین مسئولین را یکی از آسیب های جامعه عنوان کرد و گفت: وحدت ملی که به کرات رهبر بر آن تاکید می کند و هر اقدامی که به وحدت ما آسیب بزند به همه ویژگی های خوب آسیب می رساند.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرک گرایی در کشورمان به یک مصیبت تبدیل شده و حتی از دانشگاه ها به مدارس در حال سرایت است؛ تاکید کرد: مدارک متعدد و دانشگاه های متعدد بد نیست اما تا زمانی که کیفیت زیر سوال نرود.

لازم به ذکر است این اردوی یک روزه متربیان حلقه های صالحین با غبار روبی مزار شهداء ایلام آغاز شد و با زیارت در امامزاده سید عبدالله شهرستان ایوان به پایان رسید.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
عکس: حمیدرضا پورنوروز
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات