خبرهای داغ:
عابدینی:

وابستگی یک رسانه به عربستان برای فاصله مردم ایران از آن کافی است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: در ایران همین که مردم بدانند رسانه‌ای وابسته به سعودی است کافی است که تمایلی به آن نداشته باشند چون مردم به خوبی با نحوه حکومت عربستان آشنایی دارند.
کد خبر: ۸۷۵۳۱۷۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تاسیس شبکه های فارسی زبان در عربستان سعودی گفت: به نظر می‌رسد سعودی با استفاده از دلارهای نفتی که متعلق به ثروت این کشور اسلامی است به مقابله با آنچه که جلوه ای از حقیقت باشد می پردازد.

 

وی تصریح کرد: سعودی احساس می کند حضور ایران در دنیا می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد ایران طی 37-38 سال گذشته 35-36 انتخابات داشته و علاوه بر این در تحولات جهانی و منطقه ای نیز تاثیرگذاربوده است.

 

عابدینی با بیان اینکه عربستان سعودی تلاش می کند تصویر دروغینی از خود در ایران به نمایش بگذارد ادامه داد: در ایران همین که مردم بدانند رسانه‌ای وابسته به سعودی است کافی است که تمایلی به آن نداشته باشند چون مردم ایران به خوبی با نحوه حکومت عربستان آشنایی دارند.

 

 این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: پولی که صرف راه اندازی این رسانه‌ها می شود مانند پولی است که صرف بمباران یمن شد و در دو سال اخیر سبب شد که تصویر عربستان در یمن هر روز بدتر از روز قبل شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه راه اندازی این رسانه ها در چارچوب دیپلماسی عمومی سعودی قرار دارد یادآور شد: شاید مردم سعود، نروژ و... با عملکرد سعودی آشنا نباشند اما مردم ایران به‌خوبی اقدامات آل‌سعود آشنایی دارند،لذا این اقدام نمی‌تواند دستاورد چندانی برای عربستان داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها