خبرهای داغ:
برخی منابع احتمال دادند

مذاکرات یمن اواسط اکتبر ازسرگرفته می‌شود

برخی منابع مطلع اعلام کردند که احتمال می‌رود دور جدید مذاکرات طرف‌های درگیر یمنی از نیمه دوم اکتبر در یکی از کشورهای اروپایی که احتمالا آلمان یا بلژیک است، آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۱۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از «اسپوتنیک»، یک منبع سیاسی یمنی، روز دوشنبه اعلام کرد، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با هدف ازسرگیری مذاکرات و توافق آتش‌‌بس انسانی به مدت 3 روز، که قابل تمدید باشد، به مسقط، پایتخت عمان سفر خواهد کرد.

این منبع احتمال داد توافق آتش‌بس انسانی در یمن، اوایل ماه اکتبر به مدت 72 ساعت اعلام شود سپس این آتش‌بس در صورت عدم نقض شدن، دائمی شود.

منبع مذکور تصریح کرد، دولت (مستعفی) یمن با آتش‌بس موافقت کرده و منتظر است که اسماعیل ولد الشیخ احمد این موضوع را به هیات «انصارالله» و «حزب سراسری خلق» اطلاع دهد و سپس آتش‌بس وارد مرحله اجرا شود.

این منبع افزود «در صورتی‌که تمامی طرف‌ها با آتش‌بس موافقت کنند و بر روی زمین اجرا و تثبیت شود این امیدواری وجود خواهد داشت که مذاکرات سیاسی در ماه اکتبر ازسرگرفته شود.

از سوی دیگر، منابع مطلع پیش‌بینی کردند که دور جدید مذاکرات طرف‌های درگیر یمنی از نیمه دوم اکتبر در یکی از کشورهای اروپایی که احتمالا آلمان یا بلژیک است، آغاز خواهد شد. در حالی‌که، تاکنون کویت به عنوان یک گزینه مطرح شده برای مکان برگزاری این مذاکرات است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها