خبرهای داغ:
نشنال اینترست:

اقدامات حکام سعودی یادآور دوران رژیم شاه ایران است

پایگاه نشنال اینترست در گزارشی نوشت کارشناسان به اقدام عربستان در اجرای اصلاحات در سیستم اقتصادی این کشور خوش بین نیستند.
کد خبر: ۸۷۵۲۷۹۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه «نشنال اینترست» در گزارشی نوشت: در افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل، نمایندگان عربستان سعودی تلاش می کردند که به دیگران القا کنند که این کشور در حال اجرای اصلاحات عمیقی در سیستم اقتصادی خود است.

براساس این گزارش  «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان وعده های جسورانه‌ای درباره آینده اقتصاد این کشور بیان می کند که شامل کاهش چشمگیر هزینه های عمومی و تسهیل روند کسب و کار به منظور جذب سرمایه است.

«نشنال اینترست» ضمن اشاره به سابقه پروژه‌های مدرن سازی ضربتی در خاورمیانه و اقدامات متناقض هیئت حاکمه سعودی در ترس از اصلاحات و در عین حال عطش برای تغییرات بیش ازحد می افزاید: ناظران حق دارند که به سخنان «محمد بن سلمان» درباره اصلاحات اقتصادی خوشبین نباشند.

«نشنال اینترست» در ادامه  ضمن بیان ناموفق بودن برنامه های شاهزادگان سعودی برای اصلاح سیستم اقتصادی فاسد این کشور می نویسد: به عقیده بسیاری از کارشناسان منطقه خاورمیانه اقدام عجولانه شاهزادگان سعودی برای اصلاحات اقتصادی در این کشور یادآور برنامه مدرن‌سازی شتابان شاه ایران است که در نهایت سرنگونی او را در پی داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها